Iveco Campagnola: návrat po dvaceti letech
Po více než dvaceti letech se na italské svahy pod Alpami po reinkarnaci vrací v Itálii velmi populární offroady s názvem Campagnola.
Historie modelu Campagnola začal psát Fiat v roce 1951, kdy byl nekompromisní offroad s tímto názvem poprvé uveden na trh. Designér Dante Giacosa i konstruktéři Fiatu vycházeli z velmi úspěšného Jeepu Willys. Fiat Campagnola se mohl pochlubit lehkou avšak robustní stavbou, pohonem všech čtyř kol, čtyřstupňovou převodovkou a benzinovým agregátem o výkonu 40 kW, se kterým mohla Campagnola dosáhnout rychlosti až 100 km/h. Stoupavost tohoto modelu byla 90%, spotřeba činila 12,1 litru benzinu na 100 kilometrů. Vnější rozměry Fiatu Campagnola byly velmi vhodné pro proplétání se terénem – šířka byla pouhých 148 cm, délka 364 centimetrů.
O dva roky později přibyl do palety motorizací první diesel. V létě 1974 přišla nová verze Campagnoly, větší a komfortnější model, schopný pojmout až sedm osob. Další postupné vylepšování modelu pokračovalo přes příchod další nové verze v roce 1979 až do roku 1987, kdy byla výroba ukončena. Nyní přichází na trh nová verze, odvozená od Iveca Massif. Jmenuje se Iveco Campagnola a zájemcům o jízdu v terénu by opět měla nabídnout vynikající jízdní výkony. Vnější rozměry vozu jsou (d x š x v) 4248 x 1750 x 2050 mm, rozvor náprav je 2452 milimetrů dlouhý. O pohon se stará třílitrový vznětový turbodiesel, převzatý z řady Iveco Daily. Disponuje nejvyšším výkonem 130 kW a točivým momentem 400 Nm, takže o nedostatek výkonu v terénu si majitelé patrně nebudou moci stěžovat. Stoupavost při plném naložení je 100 %, přední nájezdový úhel se rovná 50 % a vůz zvládne brod až do výšky 500 mm. Ačkoliv je tento třídveřový model určen hlavně do terénu, neměly by mu potíže činit ani přesuny po asfaltových silnicích.