Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco EuroCargo se představí v červnu na Autotecu

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Společnost Iveco představí v červnu na veletrhu Autotec nový užitkový vůz střední třídy - EuroCargo.

Nové EuroCargo navazuje na předcházející generaci z roku 1991, která hned v roce 1992 získala prestižní evropskou cenu „Nákladní vůz roku“. Celkově se do konce roku 2007 vyrobilo a prodalo přes 400.000 vozů.

Za celou dobu existence vyhrály vozy EuroCargo více cen, než jakýkoliv jiný užitkový vůz v historii silniční dopravy. Suverénně si vybudovaly přední místo v segmentu středních užitkových vozů, kde se v prodejnosti střídavě pohybovaly mezi první a druhou příčkou. EuroCargo uspokojí očekávání jak velkých dopravních společností, tak individuálních majitelů. Vůz je nyní výkonnější než kdykoliv předtím. EuroCargo může být díky šíři modelové řady a kombinaci jednotlivých prvků ušito doslova na míru jak pro dálkovou dopravu tak rozvážku, stavebnictví i komunální použití.

Interiér a exteriér kabiny prošel kompletní inovací. EuroCargo má kompletně přepracovanou kabinu. Vůz má měkký neagresivní vzhled a zapadá vizuálně do celkové modelové řady značky Iveco. Přední sklopná kapota doplňuje přední plastický nárazník s integrovanými novými světlomety. Nárazník a okraje blatníku jsou na přání dostupné v barvě kabiny.

K zmodernizované řadě manuálních převodovek přibyla řada poloautomatizovaných převodovek i nová řada plně automatizovaných převodovek.

Snížená hmotnost nových převodovek zlepšuje celkovou účinnost vozidel a zajišťuje přesné řazení. Automatizované i manuálně řazené převodovky s posilovačem řazení Servoshift zajišťují vysokou produktivitu a dlouhou životnost všech typů od pěti, šesti až po devíti stupňové převodovky. U automatizovaných převodovek Servoshift umožňuje zvolit mezi automatizovaným nebo manuálním režimem řazení. Automatizované převodovky Eurotronic, vyrobené německou firmou ZF, optimalizují spotřebu paliva elektronickým přeřazením rychlosti ve správný moment. Automatické převodovky Allison, dostupné ve všech modelových verzích, zvyšují komfort při řízení díky kombinaci konvertoru kroutivého momentu se základní převodovkou.

Řada motorů Tector splňuje v hladině emisí přísné ekologické požadavky Euro 5, které budou řidiči muset ze zákona dodržovat od října 2009. Technologie SCR (selektivní katalytická redukce) dosahuje velkého snížení emisí vysokou účinnosti spalování a tím i sníženou spotřebou paliva.

Nová generace se může pochlubit i modernějším a účelnějším designem interiéru. Kabina umožňuje lepší pohodlí a lepší průchodnost. Kompaktní jednobarevný panel přístrojové desky usnadňuje použití ovládacích prvků. Hlavní řídící spínače a parkovací brzda jsou nyní umístěny blíže sedadlu řidiče. Větší průměr volantu snižuje potřebnou sílu při řízení a k pohodlí řidiče přispívají i ergonomická sedadla s potahy z bavlny a mikrovlákna. Na delších cestách řidiči ocení i zvětšené úložné prostory.

Společnost Iveco zabudovala do EuroCarga řadu bezpečnostních systémů. K ABS a ASR přibyly systémy ASR a ESP. Nechybí ani Hill Holder – systém, který na chvíli zabrzdí kola v kopci i po uvolnění pedálu a zabrání tak nechtěnému couvnutí vozu. Dále varovné systémy, které se aktivují při nezapnutí bezpečnostních pásů a nezabrždění vozu ruční brzdou předtím, než řidič otevře dveře. K bezpečí přispívají i rozměrnější brzdové destičky, které mají lepší účinnost a navíc je jejich údržba levnější.

Ondřej Láník
Diskuze (0)