Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Massif: italský off-road s kabátem od Giugiara

Santana
Santana
Santana
Santana
13 Fotogalerie
Diskuze (39)
Model Massif je prvním off-roadem Iveco, ale v rámci koncernu Fiat navazuje na slavný model Campagnola.

Fiat Campagnola, který byl italským konkurentem Land Roveru, Jeepu nebo Toyoty Land Cruiser 40, se vyráběl ve dvou generacích v letech 1951 až 1987. Tento model významně přispěl k poválečné motorizaci italského venkova, sloužil italské armádě a byl také předchůdcem Mercedesu G ve službách papeže jako „Papamobil“. Po dvaceti letech se Fiat vrací do stejného segmentu, avšak pod obchodní značkou užitkových automobilů Iveco.

Iveco Massif je čistým off-roadem. Pod karoserii navrženou Giugiarem se skrývá technika, která vychází ze španělského off-roadu Santana PS10. Konstrukce byla ale Ivecem přepracována a využívá dnes techniku modelu Daily 4x4, resp. jeho armádní verze VM90.

Obě přeplňované vznětové pohonné jednotky mají čtyři válce a objem tři litry. Motor s označením 3,0 HPI dosahuje maximálního výkonu 108 kW v pásmu 3000–3500 ot./min a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min, silnější 3,0 HPT pak 129 kW při 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min. Oba motory mají šestnáctiventilovou hlavu a vstřikování Common-rail, silnější provedení má variabilní geometrii lopatek turbodmychadla.

O přenos momentu na silnici se stará šestistupňová manuální převodovka ZF 6S400 a redukční převodovka. Pohon všech kol je klasický s připojitelnou přední nápravou. Pohonné ústrojí nemá mezinápravový diferenciál, proto je v režimu 4x4 poměr sil rozdělených mezi nápravy neměnný. Redukční převod lze použít jen v kombinaci s pohonem všech kol, v terénu je tak k dispozici 12 převodů vpřed a 2 dozadu. Na objednávku může být Massif vybaven i uzávěrou zadního diferenciálu.

Iveco Massif se bude vyrábět ve čtyřech karosářských variantách. Kratší třídveřová má rozvor 2452 mm, delší pětidveřová, pick-up a šasi 2768 mm. Celková délka se pohybuje v závislosti na konkrétní verzi v rozpětí 4248 až 4720 mm. Přední nájezdový úhel je 50°, zadní 30° (34° u třídveřové verze) a přechodový úhel je 24° (33° u třídveřové verze)). V sérovém provedení je světlá výška pod nápravami 200 mm a brodivost 500 mm. I při plném zatížení má Massif stoupavost 100 %. Odpružení parabolickými listovými péry a dvojitými tlumiči zaručuje dobré vlastnosti především při jízdě v terénu.

Možnosti výbavy reflektují různé požadavky na využití auta. Na seznamu příplatkové výbavy nechybí položky jako rádio s CD přehrávačem, navigace nebo klimatizace. Interiér může být proveden v klasickém látkovém čalounění, luxusnějším koženém, nebo v kombinaci vinyl/guma, která je vhodná pro nasazení v těžkých pracovních podmínkách.

Vstoupit do diskuze (39)