Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Massif: italský off-road s kabátem od Giugiara

31. 3. 2008
13
39
Zobrazit náhledy (13)
Santana Santana Santana Santana Santana Santana Santana Santana
Model Massif je prvním off-roadem Iveco, ale v rámci koncernu Fiat navazuje na slavný model Campagnola.

Fiat Campagnola, který byl italským konkurentem Land Roveru, Jeepu nebo Toyoty Land Cruiser 40, se vyráběl ve dvou generacích v letech 1951 až 1987. Tento model významně přispěl k poválečné motorizaci italského venkova, sloužil italské armádě a byl také předchůdcem Mercedesu G ve službách papeže jako „Papamobil“. Po dvaceti letech se Fiat vrací do stejného segmentu, avšak pod obchodní značkou užitkových automobilů Iveco.

Iveco Massif je čistým off-roadem. Pod karoserii navrženou Giugiarem se skrývá technika, která vychází ze španělského off-roadu Santana PS10. Konstrukce byla ale Ivecem přepracována a využívá dnes techniku modelu Daily 4x4, resp. jeho armádní verze VM90.

Obě přeplňované vznětové pohonné jednotky mají čtyři válce a objem tři litry. Motor s označením 3,0 HPI dosahuje maximálního výkonu 108 kW v pásmu 3000–3500 ot./min a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min, silnější 3,0 HPT pak 129 kW při 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min. Oba motory mají šestnáctiventilovou hlavu a vstřikování Common-rail, silnější provedení má variabilní geometrii lopatek turbodmychadla.

O přenos momentu na silnici se stará šestistupňová manuální převodovka ZF 6S400 a redukční převodovka. Pohon všech kol je klasický s připojitelnou přední nápravou. Pohonné ústrojí nemá mezinápravový diferenciál, proto je v režimu 4x4 poměr sil rozdělených mezi nápravy neměnný. Redukční převod lze použít jen v kombinaci s pohonem všech kol, v terénu je tak k dispozici 12 převodů vpřed a 2 dozadu. Na objednávku může být Massif vybaven i uzávěrou zadního diferenciálu.

Iveco Massif se bude vyrábět ve čtyřech karosářských variantách. Kratší třídveřová má rozvor 2452 mm, delší pětidveřová, pick-up a šasi 2768 mm. Celková délka se pohybuje v závislosti na konkrétní verzi v rozpětí 4248 až 4720 mm. Přední nájezdový úhel je 50°, zadní 30° (34° u třídveřové verze) a přechodový úhel je 24° (33° u třídveřové verze)). V sérovém provedení je světlá výška pod nápravami 200 mm a brodivost 500 mm. I při plném zatížení má Massif stoupavost 100 %. Odpružení parabolickými listovými péry a dvojitými tlumiči zaručuje dobré vlastnosti především při jízdě v terénu.

Možnosti výbavy reflektují různé požadavky na využití auta. Na seznamu příplatkové výbavy nechybí položky jako rádio s CD přehrávačem, navigace nebo klimatizace. Interiér může být proveden v klasickém látkovém čalounění, luxusnějším koženém, nebo v kombinaci vinyl/guma, která je vhodná pro nasazení v těžkých pracovních podmínkách.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Defik
| 25. 8. 2008
Vlatnime doma Defendera a nevim proc bych musel pracovat u horske sluzby nebo podobne abych si koupil defendera, toto rikaji lidi, kteri to auto nemaji, nejezdi v nem X kilometru. Vsechny poradny offroady se daji bez problemu pouzivat jako jakekoli jine auto!!! jiste, ze se v nem budete citit lip v lese nez ve meste, ale urcite bych offroady tak moc neskatulkoval (i kdyz uz sam nazev kategorie je skatulkuje). Iveco je dle meho nazoru opravdovy ryzi offroad. Radna nosnost diky listovym perum na ukor komfortu na silnici je sporna a diskutabilni. Myslim, ze to bude fajn auto a svoje kupce si urcite najde. Jinak hadat se jestli Wrangler projede vic nez Defender je naprosto bezpredmetny, jestli jezdite pravidelne na offroad expedice tak ano, vite o cem mluvite, ale v beznem uzivani (i u horske sluzby) se malo kdy dostanete do situace kdyby si nektery z recenych offroadu nevedel rady... no a kdyz vlastnite navijak tak.... :-)
mozno dobre auto
| 11. 4. 2008
ak by som mal chatu v horach a potreboval by som tam vozit ludi a material (vodu, naftu do agregatora, potraviny, chlast..), tak sa obzeram po takomto aute. wrangler bol donedavna na taketo vyuzitie maly, az teraz vznikla patdverova verzia. treba si pockat na cenu. ak to talini prezenu a cenou sa budu blizit wrangleru a defenderu, tak mnohych potencionalnych zakaznikoch mozu odradit. toto auto vsak vyzera vcelku zivotaschopne, aj ked o nom mam info iba z dvoch clankov. neviem ani, ci je porovnavanie s wranglerom uplne na mieste. toto iveco je skor nakladne terenne auto..
Teren
| 11. 4. 2008
wrangler je asi najlepsie terenne auto. vlastnosri seriovky zavisia od toho, aku verziu si kupis. maloco sa nan chyta, akurat niva dokaze brodit meter hlboku vodu..
Avatar - T613
Teren
| 1. 4. 2008
Ani na tu H1 jsem neslyšel moc chvály. A H2/H3 souhlas. Když vlezeš na offroad fóra, tak se nad touhle dvojicí klátí smíchy.
Teren
| 1. 4. 2008
Všeechny teréňáky mají základ v Jeepu.... Iveco jasně vychází ze Santany a veliké Santany jsou v podstatě Land Rovery.... o tom není pochyb. Ale Britové taky nevařili z vody... a geniální hliníkové panely karosérie byly znouze ctnost, neboť v poválečné Anglii byl velký nedostatek oceli... :-) Samozřejmě - nic proti (současnému) Defenderu.... je to prostě klasika.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku