Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Stralis: Úsporňák

AutoProfi
Diskuze (0)
Ze srovnání vlajkových lodí Iveco Stralis Hi-Way Euro 6 proti specifikaci Euro 5 vyšla novinka pod odborným dohledem výrazně úspornější.

Německá společnost TÜV, která je jedním z předních evropských technických certifikačních center, potvrdila, že Iveco Stralis Hi-Way Euro 6 má díky inovativnímu systému selektivní katalytické redukce HI-eSCR (patent FPT Industrial) a aerodynamickým úpravám na nové kabině nižší spotřebu paliva o 2,33 % ve srovnání s předchozí verzí Euro 5.

Toto je mimořádně důležitý výsledek, který se promítá do skutečných úspor zákazníka. Potvrzuje, že Iveco Stralis jako produkt s velkou přidanou hodnotou a vybavený vyspělými technologiemi je skvělým řešením pro byznys v nákladní dopravě.

Zásluhou výjimečné účinnosti obou motorů a vysoké efektivity systému HI-eSCR, který vyvinul, patentoval a vyrábí FPT Industrial, nová modelová řada Stralis splňuje emisní limity stanovené normou Euro 6 bez využívání EGR. Pro zákazníky Iveco to znamená celou řadu výhod: snížení pohotovostní hmotnosti vozidla, nižší spotřebu paliva a zvýšenou odolnost.

V testech TÜV byl porovnáván nový tahač Stralis Hi-Way s motorem Cursor 11 Euro 6 s vozidlem předchozí generace, které mělo motor Cursor 10 Euro 5. Obě vozidla byla v provedení Ecostralis a oba agregáty měly výkon 338 kW (460 k).

„Dnešní úspěch je dalším významným výsledkem trvalého úsilí, které Iveco věnuje snižování spotřeby paliva,“ komentoval zprávu Lorenzo Sistino, prezident společnosti Iveco. „Jen díky takovému přístupu již model Ecostralis Euro 5 získal certifikát TÜV, který potvrdil snížení spotřeby o 7,32 % ve srovnání se standardní verzí.“

Vlajková loď společnosti Iveco sklízí další úspěch. Stralis poháněný zkapalněným zemním plynem LNG obdržel ocenění „Europäischen Transportpreis für Nachhaltigkeit“, evropskou cenu za udržitelnost vývoje. Rozhodnutí učinila nejvyšší porota, ve které jsou zástupci z dopravního průmyslu, Německé asociace automobilového průmyslu (VDA), výzkumných a německých státních institucí.

Touto cenou jsou oceněny firmy z oboru nákladních a užitkových vozidel, které pomáhají dále upevnit zásady trvale udržitelného rozvoje. VDA uznává, že odpovědné a trvale udržitelné chování je nezbytné pro řešení problémů životního prostředí v globálním měřítku, ale může také zvýšit produktivitu a konkurenční schopnost firem.

S palivem LNG je Stralis o výkonu až 243 kW (330 k) nejen extrémně čistý hluboko pod úrovní Euro 6, ale rovněž tichý. Tento aspekt z něj činí velmi vhodné vozidlo pro použití v centrech měst, například pro ranní dodávky do supermarketů. S dojezdem až 750 km je použitelné také na dlouhé trasy. Využití vozidla s palivem LNG je nejen vysoce ekologické, ale společně s nízkou spotřebou a cenou paliva jsou velice silným ekonomickým argumentem.

Vozidlo Stralis LNG získává body také na makroekonomické úrovni. Kromě mimořádné ohleduplnosti vůči životnímu prostředí pro něj vypovídá fakt, že každý kg zemního plynu použitý pro pohon nahrazuje ekvivalentní množství minerálního oleje, a tedy má tendenci snižovat cenové tlaky.

Trvalá udržitelnost je více než jen o finálním produktu: hodnotící kritéria poroty také vyžadovaly udržitelné způsoby práce ve výrobním procesu a ochraně životního prostředí.

Třetí rok po sobě byla firma CNH Industrial (dříve Fiat Industrial) jmenovaná firmou na první příčce žebříčku Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) na světě a v Evropě, jednoho z nejdůležitějších kritérií pro posuzování trvale udržitelných investic.

AutoProfi
Diskuze (0)