Jaecoo 7 má benzin i plug-in. Poměřovat se hodlá třeba s Hyundaiem Tucson a VW Tiguan
Další novou čínskou značkou na českém trhu je Jaecoo. I tentokrát se jedná o zástupce koncernu Chery, který do Česka přiváží atraktivní SUV s pohonem všech kol i plug-in hybridem.
Vedle SUV Omoda 5 a elektrického derivátu E5 se v březnu na český trh chystá také další vyslanec koncernu Chery. Jaecoo 7 z kategorie sportovně-užitkových aut díky délce 4500 milimetrů míří přímo do středu kompaktního segmentu, který mají u nás „pod palcem“ těžké váhy v podobě Škody Karoq, Hyundaie Tucson či Volkswagenu Tiguan.
Jaecoo 7 ovšem vyráží velmi dobře vybaveno. K dispozici totiž budou hned tři verze, z nichž dvě budou mít výhradně přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 145 kilowattů. Stejně jako u sesterské Omody 5 budou v nabídce dvě výbavové linie Comfort a Premium, ty se však vedle množství standardních prvků liší i po technické stránce. Vyšší stupeň totiž ve standardu nabídne pohon všech kol, zatímco základní provedení je pouze předokolka.
I v tomhle případě lze počítat s bohatou standardní výbavou, která u konkurentů bývá často za příplatek. Nebo zcela chybí.
Linie Comfort bez příplatku nabídne například obligátní přední airbagy, ale také kolenní a boční vaky a centrální airbag mezi předními sedadly. Nechybějí ani přední a zadní parkovací senzory a panoramatické parkování, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v dopravní koloně, hlídání mrtvého úhlu, inteligentní regulace rychlosti v zatáčkách, 19“ kola, LED světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla čalouněná imitací kůže, bezklíčkový přístup se startováním s tlačítkem, dvouzónová klimatizace, centrální displej s úhlopříčkou 13,2“ s integrovanou navigací či bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Zajímavostí je i standardní panoramatická střecha, za kterou si běžně připlácíte i v prémiových autech.

Vyšší Premium přidává mimo jiné řidičovo sedadlo s bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech, odvětrávaná sedadla (opěradlo i sedák) v přední řadě, elektrické nastavování sedadla řidiče s pamětí, vyhřívaná zadní sedadla a volant, vnitřní čističku vzduchu, středový displej s 14,8“, head-up displej, prémiový audiosystém s osmi reproduktory či vyhřívané čelní sklo.
Alternativou ke klasickým modelům je plug-in hybridní varianta kombinující přeplňovanou patnáctistovku se 105 kW s elektromotorem o výkonu 150 kilowattů. Systémový výkon dosahuje 255 kilowattů, přičemž k dispozici máte trakční akumulátor s kapacitou 18,3 kWh, který vystačí na 88 kilometrů. Velkou výhodou, mezi plug-in zatím málo viděnou, je podpora dobíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 45 kW.
Jaecoo 7 - Technické údaje | ||
1.6 TGDI | 1.5 TGDI PHEV | |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | - |
Výkon spalovacího motoru [kW] | 145 | 105 |
Výkon elektromotoru [kW] | - | 150 |
Systémový výkon [kW] | - | 255 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | - | 18,3 |
Dojezd na elektřinu [km] | - | 88 |
Maximální dobíjecí výkon AC/DC [kW] | - | 6/45 |
Normovaná spotřeba [l/100 km] | - | 1,2 |
Převodovka | 7 DCT | jednostupňová |
Poháněná kola | přední/všechna | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4500 x 1865 x 1680 | 4500 x 1865 x 1670 |
Rozvor [mm] | 2672 | 2672 |
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg] | - | 1870/340 |
Výbava základního stupně Comfort se prakticky shoduje s tím u čistě zážehového provedení. Bez příplatku dostanete třeba 19“ kola, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla čalouněná imitací kůže, kožený multifunkční volant, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, nezávislé topení, zvukově izolovaná skla, bezklíčkový přístup, čističku vzduchu, 14,8palcový středový displej a 10,25“ monitor před řidičem nebo navigaci.
Premium disponuje navíc například černo-hnědým interiérem, ambientním osvětlením se 128 odstíny, odvětrávanými předními sedadly s pamětí, panoramatickým střešním oknem, stmívatelným vnitřním zpětným zrcátkem, bezdrátovou nabíječkou o výkonu 50 W, head-up displejem, audiosystémem Sony s osmi reproduktory, zatmavenými skly, vyhřívaným volantem a čelním sklem.