Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar C-X16: Frankfurtské oživení E-typu

7. 9. 2011 • 04:01
47
11
Zobrazit náhledy (47)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Nové kupé od Jaguaru dostalo třílitrový šestiválec a v dosud nebývalé míře oživuje designové téma legendárního E-Typu.

Na frankfurtském autosalonu představí Jaguar studii C-X16, která odkrývá budoucí vývoj designu i techniky britské značky. Automobilka označuje kupé jako produkční koncept, čímž nepřímo potvrzuje, že počítá s jeho výrobou.

Karoserie je dlouhá 4445 mm, široká 2048 mm a vysoká 1297 mm. To znamená, že se jedná o nejkratší vůz, jaký Jaguar představil od ukončení výroby modelu XK120 v roce 1954.

Design kombinuje některé prvky aktuálních modelů se zřetelnými odkazy na sportovní model E-Type. Nechybí krátké převisy, střecha protažená až k zadní hraně karoserie ani nízko položená maska chladiče.

O pohon se stará kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který je odvozen od nové generace osmiválcových Jaguarů. Pro účely tohoto motoru ale byly optimalizovány mimo jiné vrtání, zdvih a zapojení kompresoru. Motor osazený přímým vstřikováním dosahuje 126 koní na litr, maximum výkonu je 280 kW (točivý moment 450 Nm).

Součástí osmistupňové automatické převodovky je funkce start/stop a hybridní modul. Princip jeho fungování je odvozen od systému KERS v monopostech Formule 1 – pomoc elektromotoru je k dispozici na přání, když řidič stiskne tlačítko na volantu.

Baterie s kapacitou 1,6 kWh se dobíjí jen při brzdění, posléze dokáže po dobu až 10 sekund napájet elektromotor se 70 kW a 235 Nm. Při nízké zátěži se dokáže auto jet i čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 80 km/h.

Nejvyšší rychlost konceptu je omezena na 300 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,4 sekundy. Jaguar slibuje emise CO2 165 g/km a kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km.

Související články

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
8. 9. 2011 16:38
Re: Nádhera
Fiorano moc ne, o SLS píšu výše. Já bych se tedy velmi zdráhal, použít termín elegance ve spojení s tímto autem. Přední blatníky jsou vytažené až moc, ten zlom v oblouku pod světlem působí ne úplně příjemně a ta lamela rozdělující vstupy vzduchu se mi taky 2x nelíbí. Bohužel, změnu asi nelze očekávat, jelikož navazuje na linku, procházející světlomety atd. Zajímavé, i když logické, je to, že z více bočního pohledu jsou ta žebra rušivá více, než zepředu, odkud vypadají dobře. [odkaz]
8. 9. 2011 14:57
Re: Nádhera
350Z mně taktéž taktéž napadla, ovšem hlavou mi problesklo třeba i Ferrari 599GTB nebo MB SLS (které stojí i na podobné koncepci - spotovní auto s retro prvky)... Celkově se mi CX-16 designově opravdu zamlouvá... Zdobí ji to, co zdobí poslední dobou všechny Jaguary - působí naprosto elegantně, přesto je z ní cítit dravost... Nevím, jak na Vás nebo na ostatní, ale na mně tenhle recept neskutečně funguje... Kéž by byla série...
Avatar - Barrichello
8. 9. 2011 09:47
Re: Nádhera
Proti V6ce foukané kompresorem nic nemam. Ba naopak.

Jaguar se stále drží přeplnování komresorem, což je fajn.
Tvary jsou elegantní a přitom moderní a interiér je pecka.

Prostě Jaguar umí a vždycky uměl.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2011 23:30
Re: Nádhera
Bohužel, tak trochu s tebou musím souhlasit, nejprve mi bleskla hlavou MX5, pak 350Z a nyní i S2000 (ať už to má spojitost, či ne).
7. 9. 2011 20:29
20 centaku
jo, tak kapota mohla byt trochu delsi...
ale jinak fajn

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku