Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar C-X16: Frankfurtské oživení E-typu

Diskuze (11)
Nové kupé od Jaguaru dostalo třílitrový šestiválec a v dosud nebývalé míře oživuje designové téma legendárního E-Typu.

Na frankfurtském autosalonu představí Jaguar studii C-X16, která odkrývá budoucí vývoj designu i techniky britské značky. Automobilka označuje kupé jako produkční koncept, čímž nepřímo potvrzuje, že počítá s jeho výrobou.

Karoserie je dlouhá 4445 mm, široká 2048 mm a vysoká 1297 mm. To znamená, že se jedná o nejkratší vůz, jaký Jaguar představil od ukončení výroby modelu XK120 v roce 1954.

Design kombinuje některé prvky aktuálních modelů se zřetelnými odkazy na sportovní model E-Type. Nechybí krátké převisy, střecha protažená až k zadní hraně karoserie ani nízko položená maska chladiče.

O pohon se stará kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který je odvozen od nové generace osmiválcových Jaguarů. Pro účely tohoto motoru ale byly optimalizovány mimo jiné vrtání, zdvih a zapojení kompresoru. Motor osazený přímým vstřikováním dosahuje 126 koní na litr, maximum výkonu je 280 kW (točivý moment 450 Nm).

Součástí osmistupňové automatické převodovky je funkce start/stop a hybridní modul. Princip jeho fungování je odvozen od systému KERS v monopostech Formule 1 – pomoc elektromotoru je k dispozici na přání, když řidič stiskne tlačítko na volantu.

Baterie s kapacitou 1,6 kWh se dobíjí jen při brzdění, posléze dokáže po dobu až 10 sekund napájet elektromotor se 70 kW a 235 Nm. Při nízké zátěži se dokáže auto jet i čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 80 km/h.

Nejvyšší rychlost konceptu je omezena na 300 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,4 sekundy. Jaguar slibuje emise CO2 165 g/km a kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km.

Diskuze (11)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 9. 2011 16:38
Re: Nádhera
Fiorano moc ne, o SLS píšu výše. Já bych se tedy velmi zdráhal, použít termín elegance ve spojení s tímto autem. Přední blatníky jsou vytažené až moc, ten zlom v oblouku pod světlem působí ne úplně příjemně a ta lamela rozdělující vstupy vzduchu se mi taky 2x nelíbí. Bohužel, změnu asi nelze očekávat, jelikož navazuje na linku, procházející světlomety atd. Zajímavé, i když logické, je to, že z více bočního pohledu jsou ta žebra rušivá více, než zepředu, odkud vypadají dobře. [odkaz]
8. 9. 2011 14:57
Re: Nádhera
350Z mně taktéž taktéž napadla, ovšem hlavou mi problesklo třeba i Ferrari 599GTB nebo MB SLS (které stojí i na podobné koncepci - spotovní auto s retro prvky)... Celkově se mi CX-16 designově opravdu zamlouvá... Zdobí ji to, co zdobí poslední dobou všechny Jaguary - působí naprosto elegantně, přesto je z ní cítit dravost... Nevím, jak na Vás nebo na ostatní, ale na mně tenhle recept neskutečně funguje... Kéž by byla série...
Avatar - Barrichello
8. 9. 2011 09:47
Re: Nádhera
Proti V6ce foukané kompresorem nic nemam. Ba naopak.

Jaguar se stále drží přeplnování komresorem, což je fajn.
Tvary jsou elegantní a přitom moderní a interiér je pecka.

Prostě Jaguar umí a vždycky uměl.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2011 23:30
Re: Nádhera
Bohužel, tak trochu s tebou musím souhlasit, nejprve mi bleskla hlavou MX5, pak 350Z a nyní i S2000 (ať už to má spojitost, či ne).
7. 9. 2011 20:29
20 centaku
jo, tak kapota mohla byt trochu delsi...
ale jinak fajn