Jak funguje elektronická driftovací brzda nového Fordu Mustang?
Nový Ford Mustang vyměnil klasickou ruční brzdu za elektronickou driftovací brzdu. Jak ale vůbec funguje?
Tradiční ruční brzdy mizí z nových automobilů závratnou rychlostí a výjimkou není ani nová generace Fordu Mustang. Automobilka však stále myslela na řidiče, kteří touží po větší kontrole nad vozem a nebojí se projíždět zatáčky s pořádně rozevlátou zádí. Samozřejmě v bezpečném prostředí okruhu či uzavřené tratě.
V rámci Performance Packu proto do nového Mustangu, bez ohledu na zvolenou motorizaci či převodovku (minimálně zatím pro americký trh), přidává i speciální elektronickou driftovací brzdu, která byla speciálně optimalizována pro jízdu bokem.
Kompaktní páka brzdy je sice umístěna v místě klasické místě ruční brzdy, funguje ale trochu jinak. Po zatažení se totiž nezajistí, ale opět spadne dolů. Svým chováním tak připomíná spíše speciální hydraulické ruční brzdy, které se používají u soutěžních speciálů a speciálů pro driftování.
Jak přitom zmiňují kolegové z TheDrive, kteří si mohli nový Mustang již prohlédnout a pohovořit o něm se zástupci automobilky, elektronická driftovací brzda se od parkovací brzdy liší i svým naladěním. Nástup brzdy by totiž měl být rychlejší a její brzdná síla až pětkrát vyšší, což by mělo umožnit lepší kontrolu nad vozem.
Technici přitom nabízí dva režimy nastavení driftovací brzdy. Jeden má být určen pro nováčky, kterým otevře dveře do světa jízdy kontrolovaným smykem, druhý pro zkušenější jezdce. Jezdci si navíc budou moci uzpůsobit i madlo samotné páky brzdy, které drží na místě dva šrouby s malým nápisem Mustang.
Elektronická driftovací brzda přitom bude plnit svou roli pouze v režimu Track a po potvrzení funkce tlačítkem na dotykové obrazovce. Mimo režim Track by se však měla chovat v podstatě jako klasická parkovací brzda.
Jediným rozdílem však bude, že se páka ani při klasickém zabrzdění nezamkne v horní poloze. Po zatažení jednoduše opět spadne zpět. Pro její odjištění by pak mělo stačit na páku pouze zatlačit směrem dolů, podobně jako u odbrzdění klasické ruční brzdy.
Chris Tsui z The Drive, který si páku mohl vyzkoušet u vystaveného vozu, si přitom po prvním setkání pochvaloval její plynulý chod a robustní konstrukci, díky které působí kvalitně. Zatím si ji však nemohl vyzkoušet za jízdy, na což se všichni těšíme. Výroba nového Mustangu však začne až v příštím roce a zatím není jisté, kdy se dostane do Evropy.