Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak na očistu dieselů, aby splňovaly přísnější emisní normy? Jde to, ale něco to stojí

Stanislav Kolman
Diskuze (37)
Máte obavy z dieselového auta, které nesplňuje nejpřísnější emisní normy? Nezoufejte, i pro vás existuje řešení.

Možnost zákazu naftových aut v německých městech opět vytáhla toto téma mezi hojně diskutované. Zatím není jasné, jak se k tomu jednotlivé obce postaví. Mohou sice diesely zakázat zcela, možností jsou ale i konkrétní zóny či varianta, že do center pustí jen vozy splňující nejvyšší emisní normy.

Pokud vám v garáži stojí auto s moderním dieselovým motorem, ale nesplňuje emisní normu Euro 6, nezoufejte. Existuje totiž varianta, jak ji vcelku snadno splnit. Informuje o ni ÚAMK s odkazem na test německého autoklubu ADAC, který „očistu“ naftových agregátů nejenže popsal, ale dokonce i vyzkoušel v praxi.

ADAC zakoupil čtveřici aut se vznětovými jednotkami, aby je následně nechal upravit. Konkrétně šlo o Mercedes B 180 CDI 1.5, Opel Astra CDTI Sports Tourer 1.7, VW T5 Multivan 2.0 TDI a Fiat Ducato 130 Multijet 2.3 D. Jde tedy o auta ve stáří od jednoho do pěti let, s počtem najetých kilometrů od 20 do 95 tisíc.

Tvůrci výzkumu vybavili auta v certifikovaných zkušebnách systémem čištění výfukových plynů (SCR). Tuto technologii dobře známe, jde o řešení s dodatečným vstřikováním močoviny (AdBlue) do výfukových plynů, což vyvolává chemickou reakci, při níž se oxid dusíku rozkládá na dusík (neškodný lidskému organismu) a vodní páru.

A jak se to osvědčilo v praxi? ADAC provedl měření emisí před i po předělávce, výsledkem byl pokles emisí škodlivin v průměru o 44 % u všech testovaných aut ve městě, mimo něj se hodnota zlepšila dokonce o 88 %.

Není divu, že Němci obdobná řešení zkouší. V jejich zemi totiž jezdí zhruba 15,4 milionu naftových aut, přičemž jen asi pětina splňuje nevyšší normu Euro 6. Nejde ale jen o problém našich sousedů. „Je třeba nahlas hovořit o tom, co se dnes týká bezprostředně německých motoristů, protože zítra se to dotkne českých,“ uvádí JUDr. Oldřich Vaníček, prezident ÚAMK.

A kolik taková přestavba vlastně stojí? Autoklub spočítal cenu na 1400 až 3300 euro (35 až 84 tisíc českých korun), což není zrovna málo. Avšak bavíme se o moderních autech minimálně za statisíce, u kterých už se taková investice pro čistší provoz vyplatí. Hlavním cílem ADACu bylo ukázat, že existuje cesta a technické řešení, které může mladé diesely očistit a zmodernizovat.

Stanislav Kolman
Diskuze (37)
Avatar - Aoyagi
8. 3. 2018 10:25
Re: Co je horší?
Realita jiná není, jen jsou lidé přiblblí ignoranti.
5. 3. 2018 18:24
Re: Co je horší?
Pokiaľ by benzínové CRV (pokiaľ máš na mysli hondu, ak nie tak ma oprav) jazdilo za 6-8 , tak by si nikto nikdy nekupoval dízel ;) .Realita je zjavne iná
5. 3. 2018 16:52
Dobre ze je tady ta moznost
Ted muze stat konecne prijit s navrhem, bud koupis SCR v alze nebo pojedes do srotu.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2018 12:12
Re: Co je horší?
Myslim že je úplně fuk kdo vede = jen se tu dá poznat kdo jezdí naftou a kdo.. >:-[]

Je blbý že číňan to pochopil dávno před náma = teda nedobrovolnqě pochopil [odkaz] >:D

Škodí nám oboje a a nafta stojí v osobáku úplně za = tak jako v Číně budoucna je nutný klasický spalovací motory omezit a plánuje elektro auta a vodí atd. prostě hledá alternativy

My asi čekáme až umře víc lidí = u nás je to asi zatim jen asi 5 000 ročně = to samý v číně denně :-)

Protože tyhle změny dou sakra pomalu = a viz diskuze spousta lidí je tvrdě proti = radši umřít než jezdit na něco jinýho :yes: >:D

Protože tyhle přechody dou fakt pomalu odhad je že v letech 2040-50 to bude umírat 6-7 milionů lidí ročně. Ne u nás = celosvětově >:-[]
Avatar - Aoyagi
5. 3. 2018 11:28
Re: Co je horší?
Aneb jak poznat fanouška sazometů.

Benzínové CUV, třeba CR-V, jezdí za 6-8. Za 15 jezdí auta jako Land Rovery (tedy opravdová SUV), a tím starosta bude asi těžko jezdit, že?