Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak na pohodlné podvozky? Citroën využívá zkušenosti z WRC

David Bureš David Bureš 20. 6. 2019
17
2
Zobrazit náhledy (17)
Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC Citroën C3 WRC

Využití závodní techniky v sériových autech byste čekali od Ferrari či Porsche, jenže ono to platí i pro Citroën!

Citroën se dnes prezentuje jako značka neotřelých nápadů, která zároveň klade u svých aut důraz na maximální komfort. A tak se může její účast ve světovém šampionátu rallye zdát jako zbytečná, vždyť žádný sportovní model odkazující na WRC Citroën dnes nenabízí. A dokonce ani takový vůz neplánuje. Jenže zkušenosti z WRC firma přece jen umí přenést do svých sériových aut.

Účast Citroënu ve WRC má totiž pozitivní vliv na pohodlí podvozků sériových aut. „Zajímavým spojujícím prvkem je zavěšení. Tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy použité v C4 Cactus nebo C5 Aircross a v dalších chystaných modelech byly ve skutečnosti původně vyvinuty pro C3 WRC,“ přiznává šéfka Citroënu Linda Jacksonová.

„Jestliže do nerovností narážíte rychleji a tvrději, musíte náraz mírnit. Poté, co jsme tlumiče vyvinuli pro WRC, řekli jsme si, proč je nepoužít v sériovém autě?“ říká Jacksonová s tím, že oproti dříve používanému hydropneumatickému systému má řešení s progresivními hydraulickými dorazy značnou výhodu. Podle jejích slov je mnohem lehčí, levnější a dá se použít i v malých modelech.

Když se u Citroënu mluví o komfortu, nemají konstruktéři na mysli jen pohodlný podvozek, ale celkové pohodlí na palubě. Značka tak ve svých vozech má pohodlné sedačky a chce nabídnout co nejjednodušší multimediální systém.

„Snažíme se přijít s takovým designem interiéru, který je volný a přehledný, oproštěný od množství tlačítek a funkcí. Padesát procent funkcí v autě nikdo nepoužívá, protože zákazníci nevědí, k čemu jsou. To je další prvek komfortu, snažit se najít, co je správné a co je naopak neužitečné, jen zvyšující náklady,“ vysvětluje strategii značky manažerka původem z Anglie.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

,.,.,.,.,.
| 21. 6. 2019
nejhorsi-- ano neni tak STUPIDNE tvrdy jak radoby "sportove" kostitrasy od nemcu... :no: :-[]
Avatar - KANKUNEN
Citroen je typickým příkladem
| 21. 6. 2019
Ve WRC je pohodlí na posledním místě a proto má citroen tradičně nejhorší podvozky. Dotáhl to až tak, že C3 se prodává za cenu Dačky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku