Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak na pohodlné podvozky? Citroën využívá zkušenosti z WRC

David Bureš
Diskuze (2)

Využití závodní techniky v sériových autech byste čekali od Ferrari či Porsche, jenže ono to platí i pro Citroën!

Citroën se dnes prezentuje jako značka neotřelých nápadů, která zároveň klade u svých aut důraz na maximální komfort. A tak se může její účast ve světovém šampionátu rallye zdát jako zbytečná, vždyť žádný sportovní model odkazující na WRC Citroën dnes nenabízí. A dokonce ani takový vůz neplánuje. Jenže zkušenosti z WRC firma přece jen umí přenést do svých sériových aut.

Účast Citroënu ve WRC má totiž pozitivní vliv na pohodlí podvozků sériových aut. „Zajímavým spojujícím prvkem je zavěšení. Tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy použité v C4 Cactus nebo C5 Aircross a v dalších chystaných modelech byly ve skutečnosti původně vyvinuty pro C3 WRC,“ přiznává šéfka Citroënu Linda Jacksonová.

„Jestliže do nerovností narážíte rychleji a tvrději, musíte náraz mírnit. Poté, co jsme tlumiče vyvinuli pro WRC, řekli jsme si, proč je nepoužít v sériovém autě?“ říká Jacksonová s tím, že oproti dříve používanému hydropneumatickému systému má řešení s progresivními hydraulickými dorazy značnou výhodu. Podle jejích slov je mnohem lehčí, levnější a dá se použít i v malých modelech.

Když se u Citroënu mluví o komfortu, nemají konstruktéři na mysli jen pohodlný podvozek, ale celkové pohodlí na palubě. Značka tak ve svých vozech má pohodlné sedačky a chce nabídnout co nejjednodušší multimediální systém.

„Snažíme se přijít s takovým designem interiéru, který je volný a přehledný, oproštěný od množství tlačítek a funkcí. Padesát procent funkcí v autě nikdo nepoužívá, protože zákazníci nevědí, k čemu jsou. To je další prvek komfortu, snažit se najít, co je správné a co je naopak neužitečné, jen zvyšující náklady,“ vysvětluje strategii značky manažerka původem z Anglie.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

21. 6. 2019 09:02
,.,.,.,.,.
nejhorsi-- ano neni tak STUPIDNE tvrdy jak radoby "sportove" kostitrasy od nemcu... :no: :-[]
Avatar - KANKUNEN
21. 6. 2019 06:26
Citroen je typickým příkladem
Ve WRC je pohodlí na posledním místě a proto má citroen tradičně nejhorší podvozky. Dotáhl to až tak, že C3 se prodává za cenu Dačky.