Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se vybírala auta pro Rychle a zběsile? Rozpočet byl děsivě nízký

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 6. 2019
57
6
Zobrazit náhledy (57)
Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Nissan 350Z Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

První díl série „Rychle a zběsile“ je dnes pro mnohé již kultovní záležitostí, málokdo však tuší, s jakými obtížemi se tehdy museli filmaři vyrovnávat. Pro studio se totiž jednalo o velký krok do neznáma, jehož dnešní úspěchy si tehdy nejspíš nikdo nedovedl ani představit.

O zákulisní informace z natáčení prvního dílu Rychle a zběsile se však nyní na svém YouTube kanálu podělil jistý Craig Lieberman, který se sice neproslavil na filmovém plátně, ale bez něj by Rychle a zběsile rozhodně nebylo tím, čím je dnes. Právě Lieberman, tehdy v pozici technického poradce, byl totiž tím člověkem, na jehož bedra dopadl úkol s výběrem správných automobilů pro každou postavu.

Ovšem jakkoliv to na první pohled může znít jako práce snů, ve skutečnosti tomu tak rozhodně nebylo. Od filmařů totiž dostal zadání na výběr těch nejlepších „tunerských“ aut z přelomu tisíciletí, která by si měla získat pozornost i srdce fanoušků. Současně se však muselo jednat o auta, která nebudou příliš drahá, budou se snadno shánět, musí pro ně existovat bohatá nabídka dílů, musí být dostupná i s automatickou převodovkou a jejich úpravy nesmí být příliš komplikované, aby se daly snadno vyrábět repliky pro kaskadérské kousky.

V  plánech se tak začaly objevovat vozy jako Nissan GT-R (R33 i R34), Acura NSX, Nissan 300ZX, Mazda RX-7 nebo Toyota Supra 3. / 4. generace. Pokud by se ale některý z vozů nepodařilo sehnat, nechávali si filmaři v záloze i vozy jako BMW M3 e36, Mazda Mx-5, Subaru Impreza, Toyota AE-86, Toyota Celica a Honda Civic Del Sol.

Samotným výběrem aut však Liebermanova práce nekončila. Celkový rozpočet filmu se měl totiž pohybovat okolo 50 milionu dolarů, na samotnou produkci však bylo vyhrazeno pouze 38 milionu dolarů. Z těchto peněz pak připadaly pouhé 2 miliony dolarů na pořízení aut, jejich úpravy, přepravu i pohonné hmoty. U filmu, který měl být hlavně o autech, to tedy rozhodně nebylo mnoho. Lieberman však naštěstí přišel se skvělým nápadem, který vznik filmu značně ulehčil a nijak neubral na kvalitě.

Zatímco dnes by si studio všechna auta koupilo a následně je upravilo podle svých představ, Lieberman se rozhodl najít již existující upravené vozy a od majitelů si je pro natáčení jednoduše pronajmout. Tyto automobily dostaly označení Hero 1 a filmaři je používali především pro detailní záběry a natáčení v interiéru. Najít takové vozy však nebylo nic lehkého, neb tou dobou neexistovalo nic jako Facebook či Instagram. Pokud chtěl Lieberman najít zajímavé vozy, musel obrážet všechny tuningové srazy v okolí. Zajímavostí přitom je, že majitelem dnes ikonické oranžové Supry byl sám Lieberman.

Pro scény, kde mohlo dojít k poškození vozu, použili filmaři auta s označením Hero 2. Jejich exteriér byl sice podobný, v interiéru se ale maximálně šetřilo. Často se jednalo o vozy s automatem, falešnými přídavnými budíky a často i falešnými ochrannými rámy – tedy alespoň pokud se vůz neměl účastnit nějaké akčnější scény. Okna modelů Hero 2 byla navíc často zatmavena, aby diváci neviděli, že v jejich interiéru chybí lahve s N20, drahé audio, atd. Pro akční scény se pak ještě pořizovaly vozy přímo pro kaskadéry, kteří opět preferovali automatické řazení.

A jak auta dopadla? Některá byla zničena během natáčení, pár jich bylo ukradeno, hrstka se dostala do muzeí a většina jich byla prodána – některé přitom modely přitom putovaly i ke sběratelům až do Evropy. Pokud se ale chcete o pozadí natáčení Rychle a zběsile dozvědět více, rozhodně doporučujeme podívat se na celé video i Liebermanův YouTube kanál, kam slíbil přidávat další zajímavosti z natáčení.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
No vidítě !
| 26. 6. 2019
u Nás je hodně takových... Golf TDi A paul Walker sticker na zadnim okně... :-) To pak jde cena hooodně dolůů noo… Asi je jetá ta nebohá Jetta… :P :D
Nízký rozpočet
| 26. 6. 2019
A děsivě? Pusťte si něco z produkce Stevena Segala natáčeného v rumunských a bulharských produkcích. Když se honí stará sedma se starým éčkem ve filmu z roku 2014, je to mimořádně zábavné.
A někdy ani na tu sedmu nezbude a tak Steven odjíždí Dacií
https://www.youtube.com/watch?…
super
| 26. 6. 2019
Rychlo a zbesilo 1,2,3 boli natočené ako inšpirácia pre mladých ľudí, malo to reálny dej, dalo sa nato pozerať. Ale od 4 hore to už bolo čisto ameriko-psycho akčne, nukleárne hlavice, záchrana sveta, a neviem čo ešte. :-) :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku