Jak vypadá konstrukce rallye speciálu? Kostlivec od Škody vám to ukáže do detailu
I když má závodní Škoda Fabia Rally2 evo karoserii podobnou standardní Fabii, jde samozřejmě o úplně jiná auta. Podívejte se, jak vypadá konstrukce toho soutěžního.
Nahlédnout do útrob Fabie Rally2 evo můžeme díky zajímavému projektu, který vznikl v dílnách týmu Škoda Motorsport. Jde o řez závodním vozem, který detailně přibližuje právě konstrukci.
Na začátku přitom byla karoserie, kterou už po zkouškách tuhosti nebylo možné použít k dalším vývojovým testům. A než aby zamířila do šrotu, rozhodli se specialisté ze Škoda Motorsport využít ji jinak. Udělali z ní "kostlivce" - tak škodováci říkají detailnímu řezu vozem.
Kostlivec je v podstatě celé auto, dokonce i drtivá většina použitých dílů je stejná jako ve skutečném závodním voze. "Nicméně, abychom minimalizovali plýtvání, snažili jsme se vybírat takové díly, které nebylo z kvalitativních nebo jiných důvodů možné instalovat do zákaznických vozů Škoda Fabia Rally2 evo. V případě, že jsme žádný takový díl neměli nebo jej nebylo možné z technického hlediska snadno upravit, byl použit nový díl, což se stalo například u výfuku nebo oken," prozrazuje Pierre Litvák, který se na vývoji kostlivce podílel.
Podle něj byl nejnáročnější řez kola, řezala se přitom naráz kompletně celá sestava kola i s brzdičem a hlavou kola.
"Díky speciální technice řezu se nám podařilo zachovat celistvost hlavy kola, které je tak možné vyměnit za standardní kolo a celého kostlivce je možné odtlačit a snadněji přemisťovat na požadované akce," říká Litvák, podle něhož kostlivec výborně poslouží nejen jako názorná ukázka techniky použité v soutěžním vozu, ale také jako možnost porovnat ji se sériovými modely.
"Doufáme, že kostlivec pomůže lidem získat vztah k motorsportu a ukáže pokročilá technická řešení, která jsou používána ve Škoda Motorsport," uzavírá.