Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak vypadá konstrukce rallye speciálu? Kostlivec od Škody vám to ukáže do detailu

Jan Zajíc Jan Zajíc 17. 4. 2022 • 05:10
27
1
Zobrazit náhledy (27)
Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo Škoda Fabia Rally2 evo

I když má závodní Škoda Fabia Rally2 evo karoserii podobnou standardní Fabii, jde samozřejmě o úplně jiná auta. Podívejte se, jak vypadá konstrukce toho soutěžního.

Nahlédnout do útrob Fabie Rally2 evo můžeme díky zajímavému projektu, který vznikl v dílnách týmu Škoda Motorsport. Jde o řez závodním vozem, který detailně přibližuje právě konstrukci.

Na začátku přitom byla karoserie, kterou už po zkouškách tuhosti nebylo možné použít k dalším vývojovým testům. A než aby zamířila do šrotu, rozhodli se specialisté ze Škoda Motorsport využít ji jinak. Udělali z ní "kostlivce" - tak škodováci říkají detailnímu řezu vozem.

Kostlivec je v podstatě celé auto, dokonce i drtivá většina použitých dílů je stejná jako ve skutečném závodním voze. "Nicméně, abychom minimalizovali plýtvání, snažili jsme se vybírat takové díly, které nebylo z kvalitativních nebo jiných důvodů možné instalovat do zákaznických vozů Škoda Fabia Rally2 evo. V případě, že jsme žádný takový díl neměli nebo jej nebylo možné z technického hlediska snadno upravit, byl použit nový díl, což se stalo například u výfuku nebo oken," prozrazuje Pierre Litvák, který se na vývoji kostlivce podílel. 

Podle něj byl nejnáročnější řez kola, řezala se přitom naráz kompletně celá sestava kola i s brzdičem a hlavou kola.

"Díky speciální technice řezu se nám podařilo zachovat celistvost hlavy kola, které je tak možné vyměnit za standardní kolo a celého kostlivce je možné odtlačit a snadněji přemisťovat na požadované akce," říká Litvák, podle něhož kostlivec výborně poslouží nejen jako názorná ukázka techniky použité v soutěžním vozu, ale také jako možnost porovnat ji se sériovými modely.

"Doufáme, že kostlivec pomůže lidem získat vztah k motorsportu a ukáže pokročilá technická řešení, která jsou používána ve Škoda Motorsport," uzavírá.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2022 13:52
Ta Fabie se opravdu
povedla.
Články odjinud