Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jawa se v Indii stává obětí svého úspěchu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)

Návrat značky Jawa na indický trh je ukázkou velkého úspěchu. Zájem o nové motocykly ovšem překonal i ta nejoptimističtější očekávání a výrobce má nyní problém s uspokojením poptávky.

Jawa se na indický trh vrátila prostřednictvím koncernu Mahindra Group, resp. jeho dceřiné společnosti Classic Legends, stojící za novými modely. Tyto motocykly pak jménem i svým vzhledem odkazují na stroje navržené v padesátých letech dvacátého století v tehdejším Československu.

Společnost Classic Legends pod značkou Jawa představila v polovině října roku 2018 rovnou trojici modelů. V případě prvních dvou, v podobě modelů Jawa 300 a Jawa Forty Two byl zahájen příjem objednávek prakticky ihned, zatímco v souvislosti s modelem Jawa Perak bylo uvedeno, že vstoupí na trh později.

Zájem o nové stroje ze strany indických zákazníků předčil všechna očekávání a společnost Classic Legends již 24. prosince 2018 oficiálně oznámila, že o půlnoci 25. prosince 2018 uzavře příjem on-line rezervací na modely Jawa 300 a Jawa Forty Two. Zároveň s tímto oznámením bylo potvrzeno, že prakticky neustále rozrůstá počet oficiálních prodejců a servisních míst v celé Indii.

Prakticky současně s enormním růstem zájmu o nové motocykly značky Jawa mezi indickými zákazníky doslova explozivním způsobem roste počet jejich oficiálních prodejních míst. Na konci března bylo v 77 různých městech po celé Indii celkem 95 oficiálních prodejců. Podle posledních zpráv pak k 15. dubnu letošního roku bylo již 100 prodejců značky Jawa a jejich počet stále nemá být konečný.

Nové motocykly značky Jawa pro indický trh jsou vyráběny pouze v jednom podniku a i díky tomu se nyní čekací doba v závislosti na městech, v nichž si chce zájemce nový stroj pořídit přímo u zdejších prodejců, pohybuje od pěti do devíti měsíců.

Společnost Classic Legends upravuje plán výroby i dodávek nových motocyklů Jawa 300 a Jawa Forty-Two. Příjem on-line objednávek má být opět zahájen až v září letošního roku. Na stejný měsíc pak již bylo oficiálně posunuto zahájení příjmu objednávek na model Perak, jehož výroba a dodávky zákazníkům se však mají rozběhnout až v roce 2020.

Zdroj: RideApart

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2019 12:27
Re: JaJa! Java 2.0 se stala obětí uspěchu - Aeppel keiné
chvalabohu ty zijes >:D
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2019 11:46
Re: JaJa! Java 2.0 se stala obětí uspěchu - Aeppel keiné
fostek?
Avatar - Barrichello
24. 4. 2019 10:35
Re: Tady
Energija normálně fungovala. Letěla 2x a oba starty 100% úspěšné, bez problémů. Zbytek se nerealizoval, neb Gorbi a Jelcin utnuly finance, to neznamená, že by to nefungovalo...
24. 4. 2019 10:25
Re: Tady
Jojo, jsem si jist, že to stačilo 1:1 okopčit, pak šoupnout nějakýmu joudovi z MIT a bylo. Koneckonců, těm rusákům to v reálu taky normálně fungovalo. Oh wait..:)
Avatar - Barrichello
24. 4. 2019 09:25
Re: Tady
Copak, Elon je borec. Okopíroval plány SSSR ne mnohonásobně použitelnou raketu (to už plánovlai s Energijou, všechno už bylo na papírech), zacálovali mu to sponzoři, NASA a us army a ještě mu to nefunguje :-)