Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JD Power 2005: asijská nadvláda trvá (2. díl)

Libor Zezulka
Diskuze (2)
Průzkum JD Power ukázal spokojenost majitelů se svými vozy. Dominantní pozici potvrdily japonské automobilky, skvělé umístění zopakovala Škoda Auto.

Executive and luxury cars

Prapor německých vozů v třídě obsazené automobily střední a vyšší střední třídy pozvedlo BMW. Mercedes-Benz zklamala nejen třída E, ale také třída C, která vybojovala pouze o dvě příčky lepší umístění než větší éčko. Vítězství přiřknuli majitelé Lexusu IS 200 a 300 za poutavý exteriér a kvalitní a pohledný interiér, cestovní pohodlí a spolehlivost. Kritika zazněla na adresu vysoké spotřeby.

Stříbrnou medaili v důležité kategorii ukořistilo BMW s aktuální pětkou. Majitelům se zamlouvá vnějšek i vnitřek, pochvalují si pohodlná sedadla, výbornou ergonomii, nízké provozní náklady, kvalitu, spolehlivost a přesné řízení. V celkovém pohledu není 82,9 procent BMW 3, na něhož zbyla třetí pozice, žádná sláva, ale ani propadák. BMW 3 bodovalo komfortem, řízením a např. nadstandardními službami dealerů. Kompletní výsledky zde

Roadsters and coupes

Další dílčí německý úspěch a potvrzení japonské dominace přinesla kategorie kabrioletů a roadsterů. Porsche Boxster prokázalo vynikající spolehlivost včetně převodovky, motoru, podvozku a brzd. Vysoce hodnocena byla úroveň zákaznického servisu. Majitelé vozů Porsche oceňují vyškolený personál a přístup dealerů. Ve skutečnosti byl jedinou vadou na kráse hudební systém. Kompletní výsledky

Stříbrná Toyota Celica získala majitele na svou stranu službami dealerů, všeobecnou spolehlivostí a přijatelnými provozními náklady. What Car však upozorňuje na možné problémy s motorem. Druhá toyota na stupni vítězů, Toyota MR2, získala 81,8 procent. Na rozdíl od celicy nebyla zaznamenána jediná porucha motoru, ani významné mechanické problémy. Servis je tradičně na vysoké úrovni. Kompletní výsledky zde

MPV

Zcela v asijské režii proběhlo vyhlašování vítězů v kategorii MPV. Na první místo dosáhl Nissan Almera Tino, čímž se stal druhým nejlépe hodnoceným nissanem v anketě po modelu X-Trail. Almera Tino dělá svým majitelům radost ve většině kategorií, je spolehlivá, má sympatický, nekonfliktní vzhled, nízké provozní náklady, pojištění, ale občas nemile překvapí problémy s motorem.

Druhá Mazda Premacy s o desetinu procenta nižším hodnocením než Almera Tino oslovila majitele designem, kvalitou motorů a převodovek. Hyudai Matrix si bronzovou medaili vysloužil za profesionální přístup dealerů, ale také spolehlivost. Kompletní výsledky zde

4x4

Kia Sorento se anketě objevila poprvé a hned vydobyla nejvyšší pozici. Majitelé si cení především spolehlivého motoru, který téměř nezná závady, někteří účastníci ankety ovšem upozorňovali na problémy s karoserií. Interiér je praktický a prostorný, sedadla pohodlná a dealeři a servisní střediska plná milých, ochotných lidí. Nebýt vynikajícího výsledku sorenta, zvítězila by v anketě Honda CR-V.

Takto zbylo na druhou generaci úspěšného japonského SUV druhé místo za vynikající spolehlivost (když už se objeví nějaký menší problém, týká se většinou brzd), přístup dealerů a příjemné svezení. Třetí příčka Hyundai Santa Fe dokazuje schopnosti korejské skupiny. Nízké provozní náklady, minimum problémů a ochotní dealeři jsou strůjcem úspěchu tohoto modelu. Kompletní výsledky zde

Celkové hodnocení

1.místo - Lexus

Páté vítězství luxusní odnože automobilky Toyota pouze potvrzuje schopnosti japonských výrobců. Majitelé jsou spokojeni s jízdním komfortem, spolehlivostí i poskytovanými službami.

2.místo – Škoda

Ve srovnání s Lexusem se nemůže Škoda pochlubit zvučným jménem, ale spokojenost majitelů s modely octavia a fabia dosahuje stejné úrovně. Ty tam jsou časy posměšků, Škoda může nabídnout vysokou spolehlivost a profesionální přístup dealerů.

3.místo – Honda

Z minulého pátého místa se Honda posunula na třetí příčku. Tento posun zapříčinila tradiční spolehlivost v čele s bezproblémovými motory a převodovkami a vysoká kvalita servisních služeb. Kaňkou na kráse jsou vysoké ceny náhradních dílů a servisních prací.

Libor Zezulka
Diskuze (2)