Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jeep Wagoneer L a Grand Wagoneer L nabízejí více prostoru a šestiválce

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 4. 2022 • 21:52
146
13
Zobrazit náhledy (146)
Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L Jeep Grand Wagoneer L

Kromě prodloužené verze L, která protáhla karoserii o dalších 30 cm, nabízí automobilka i novou edici Carbide se spoustou tmavě lakovaných doplňků.

Automobilka Jeep se rozhodla posunout vnitřní prostornost svých vrcholných modelů Wagoneer na novou úroveň a dotáhnout se tak na amerického premianta, kterým je Cadillac Escalade ESV. Kromě toho ale Wagoneer pro modelový rok 2023 nabídne také novou edici Carbide s kupou černých doplňků.

Začněme ale od technických změn, které u modelů Wagoneer L a Grand Wagoneer L představují především prodloužení rozvoru (oproti standardu) o 7 palců (17,8 cm) na 330,2 cm a prodloužení karoserie o 12 palců (30,5 cm) na 575,8 cm.

Na první pohled tak obě auta působí dost přerostle, automobilka se ovšem chlubí, že díky tomuto nastavení karoserie nabízí Wagoneer L za třetí řadou sedadel až 1,3 m3 prostoru, za druhou řadou sedadel 2,4 m3 a za první řadou sedadel až 3,7 m3 prostoru. Grand Wagoneer L nabízí za třetí a druhou řadou sedadel ještě nepatrně lepší hodnoty.

Kolegové z Motor1, kteří na novou verzi Wagoneeru upozornili, pak srovnali přerostlá SUV Jeep s dalšími zámořskými konkurenty. Největším vyzyvatelem stále zůstává Cadillac Escalade, který ve verzi ESV nabízí delší rozvor i celkovou délku. To se odráží i na prostornosti za první a druhou řadou sedadel, ve které Cadillac Jeep poráží, za třetí řadou sedadel však nabízí více místa právě Wagoneer L.

Video se připravuje ...

Pro zájemce, kteří chtějí cestovat ve větším počtu, tak může být Wagoneer a Grand Wagoneer L zajímavější volbou. Ostatně jeho interiér může být konfigurován jako sedmimístný, kdy jsou ve druhé řadě umístěna dvě kapitánská křesla, nebo až osmimístný, kdy jsou ve druhé i třetí řadě lavice pro trojici pasažérů.

Po stránce výbavy nabídne Wagoneer L a Grand Wagoneer L digitální přístrojový štít, infotainment, obrazovku před spolujezdcem nebo zadní zábavní systém – celková plocha obrazovek je tak až 75 palců. Za příplatek je navíc dostupný ještě 10“ průhledový displej nebo digitální zpětné zrcátko. Automobilka také nabízí audio-systém McIntosh v několika verzích, který může mít 19 až 23 reproduktorů.

Novinkou pro Wagoneer bude Carbide Edition, která nabídne řadu leskle černě lakovaných doplňků. Tmavé lakování tak zdobí například kola, výplň masky chladiče, kryty zrcátek, střešní nosiče nebo lemy světel. Uvnitř vozu je černé čalounění Global Black s prošíváním v odstínu Smoke, černá stropnice, třídílné střešní okno nebo palubní deska a výplně dveří s grafikou označovanou Technical hydrographic.

Pod kapotou obou modelů je 3,0litrový twin-turbo řadový šestiválec Hurricane, který u modelu Wagoneer L nabízí 313 kW a 635 Nm, zatímco u Grand Wagoneer L až 380 kW a 678 Nm točivého momentu. Obě motorizace jsou spojené s osmistupňovým automatem. Na výběr jsou tři typy pohonu všech kol (Quadra-Trac I/II a Quadra-Drive II). Standardem je klasický podvozek, pro Grand Wagoneer L lze však získat i příplatkový vzduchový podvozek Quadra-Lift.

Související články

Témata
14. 4. 2022 15:13
Re: Nafouknutá dodávka
Obyčejná verze je samozřejmě hezčí. Ale ani longový Range Rover není extra krasavec…
14. 4. 2022 14:54
Re: Nafouknutá dodávka
Mi to tedy moc stylové nepřipadá. Interiér fajn, ale zvenčí to na mě působí jako takový divný jezevčík. Za mě proporčně nevyvážené.
Avatar - Ozzman
14. 4. 2022 12:15
Re: V Jeepu se toho nebojí
Tak Ford na rozdil od VW ma jeste V8 atmo 5.0, asi neni turbo potreba ? Nevim, uvidime s cim prijede Mustang
Avatar - Barrichello
14. 4. 2022 09:32
Zajímavé auto
otázka nového motoru je, jak bude spolehlivý, výkony samozřejmě super.

Wagoneer je velký auto, pro ty co prostě vleký auto chtějí nebo potřebují.

Akorát tady v Evropě bude cena u šedého dovozu asi celkem brutální
Avatar - Dzakobo
14. 4. 2022 08:55
Re: V Jeepu se toho nebojí
Ford má těch Ecoboostů vůbec nějak mnoho - 7, a přitom max. 6 válce:
1.0_1.5_2.0_2.3_2.7_3.0_3.5

Takový VW na to jde přísně německým stylem, vystačí si s 6 motory, ale pokrývá spektrum od R3 po V8:
1.0_1.5_2.0_2.5_2.9/3.0 (beru jako jeden motor)_4.0
Články odjinud