Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler: Motor 2,8 CRD (147 kW) a nový interiér

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Jeep Wrangler dostal pro Evropu nový turbodiesel 2,8 CRD, retušemi prošel také interiér.

Turbodiesel objemu 2,8 l má čtyři ventily na válec a rozvod DOHC, tedy vačkový hřídel v hlavě, který pohání ozubený řemen. Piezoelektrické vstřikovače pracují pod tlakem 1800 barů. Turbodmychadlo je vybaveno proměnnou geometrií lopatek, výfukové plyny recirkulují. Jejich teplotu hlídá senzor, stejně jako oleje. Plastové sací potrubí snižuje hmotnost, filtr pevných částic eliminuje saze.

Nabízí největší výkon 147 kW (200 k) ve 3600 min-1 a disponuje funkcí Stop/Start, tedy automatickým vypínáním a spouštěním motoru. Točivý moment 410 Nm dostupný v pásmu 2000-3200 min-1 přenáší šestistupňová manuální převodovka, u samočinného ústrojí W5A580 s pěti rychlostmi je jeho hodnota vyšší: 460 Nm mezi 1600-2600 min-1. Automat umožňuje i manuální řazení.

Stop/Start je k dispozici k verzím s přímo řazenou skříní. Funguje tradičním způsobem, tedy pokud řidič zařadí neutrál a uvolní pedál spojky, motor se vypne. Když znovu spojku sešlápne, agregát se uvede opět do chodu. Funkci může vypnout tlačítkem na palubní desce, o tom, zda je aktivní, informuje ukazatel pod rychloměrem na přepracovaném přístrojovém panelu. Součástí systému je také posílený startér a alternátor. Cílem instalace bylo snížení spotřeby paliva, ta dle automobilky klesla o 13 %, plnění emisní normy Euro 5 je samozřejmostí.

Nový interiér byl odhlučněn a získal více odkládacích prostor, rádio, tempomat, či telefon lze ovládat tlačítky na volantu, k dispozici je také USB zdířka. Zlepšila se ergonomie, výplně dveří a středová konzola mají lepší materiály. Na přání lze získat například automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla a zpětná zrcátka. Mírně se zvětšila zadní okna. Pevná střecha modelu Sahara je lakována v barvě karoserie, v nabídce je celkem pět nových laků.

I přes možnost instalace luxusnějších prvků výbavy Wrangler samozřejmě nadále zůstává extrémním terénním automobilem s pohonem všech kol. V Evropě a na dalších trzích mimo Severní Ameriku se modernizované provedení objeví na začátku příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
29. 9. 2010 07:52
Exteriér
Myslím, že drobných změn se dočká i exteriér (např. jinak tvarované nástavce předních blatníků), fotky pod článkem pokud jde o exteriér neodpovídají verzi po faceliftu.