Jeep Wrangler přijde o tuhé nápravy, kvůli hmotnosti
Jeep Wrangler se dá právoplatně považovat za nejvýraznější model značky. Zájem o něj je tak vysoký, že automobilka nestíhá pokrývat poptávku. Poslední modernizace proběhla v roce 2006, což je v rámci života vozu skutečně dlouho. V souvislosti s připravovanou novou generací, která se má objevit v roce 2016, však přichází krutá rána pro všechny pravověrné fanoušky. Nový Wrangler totiž pravděpodobně přijde o charakteristické tuhé nápravy, aby vyhověl novým ekologickým normám.
Důvodem zahození lety osvědčeného systému je jeho vysoká hmotnost. Jak je známo, každé kilo navíc zvyšuje spotřebu paliva a produkci emisí, což je v současnosti zcela nežádoucí. Nová generace Wrangleru by tedy mohla disponovat pohonem quadra trac, který využívá Jeep Grand Cherokee. To by znamenalo definitivní konec chlapácké páky vedle voliče převodovky a přímou mechanickou vazbu mezi řidičem a strojem. Schopnosti v terénu by však naopak měly být lepší.
Plánované změny v technice Jeepu Wrangler se zřejmě u zákazníků značky setkají s nepochopením, což by mohlo mít zásadní vliv na prodejní čísla. Kultovní offroad má totiž ve Spojených státech velmi silnou pozici. Jeho prodeje neustále stoupají, meziročně až o 11%. Jsme tedy u počátků konce jedné legendy?