Jeep zůstane hranatý i v nadcházející elektrické době, uvedl designér Avengeru
Americká značka chce zůstat věrná svým tradicím navzdory možná lehce horší efektivitě.
Automobilový průmysl prochází s nástupem elektromobility řadou změn, přičemž jedna z nich se týká i designu. Ve snaze dosáhnout co nejlepší efektivity a hospodárnosti se automobilky zaměřily na optimalizaci aerodynamiky a vytvářejí vozy s elegantními a uhlazenými tvary. Najdou se však i výjimky.
Daniele Calonaci, designér Jeepu Avenger a designový šéf značky pro Evropu, Střední Východ a Afriku, v nedávném rozhovoru pro Top Gear prozradil, že značka Jeep nechce jít aktuálně populární cestou zaoblených crossoverů. „Po celém světě je mnoho společností, které se pouštějí do světa crossoverů, ale Jeep zůstane spíš… krabicovitým světem,“ uvedl Calonaci.
Šéfdesignér značky si uvědomuje, že různé kompromisy ve světě aktuálně populárních crossoverů mohou vést k řadě negativ, jako je omezování prostoru nad hlavou či úložného prostoru. I proto má značka Jeep zůstat věrná krabicovitým hranatým tvarům. A to i za cenu nepatrně horší aerodynamiky. „Možná ztratíme dva kilometry dojezdu, ale nakonec udělme zákazníkovi radost,“ dodal.
Calonaci přitom rozhodně nepatří ke zpátečníkům a dobře si uvědomuje pozitiva elektrického pohonu, který dává smysl i při jízdě v terénu. Připomeňme, že kromě již představeného elektrického modelu Avenger značka pracuje na dalších čtyřech elektromobilech, které by měly na americký trh dorazit během roku 2025.
Už první ukázky přitom naznačily hranaté krabicovité tvary a charakteristický design, který je pro značku důležitý. Ostatně značka Jeep je na své kořeny náležitě pyšná a nezapomíná je pravidelně připomínat. Sázka na tradice, ačkoliv možná lehce na úkor efektivity, tak zní v podání Jeepu rozumně. Vždyť málokterý zákazník si pořizuje Jeep kvůli ekonomice provozu.