Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
Porsche 924
22 Fotogalerie

K mání je Porsche 924 Carrera GTS, nejvzácnější verze přehlíženého modelu

Porsche 924 patří mezi nejpřehlíženější modely v historii německé automobilky, i proto ostatně bývá levné. Jenže není 924 jako 924. Tenhle červený kus by se měl prodat za miliony korun.

Jde totiž o provedení 924 Carrera GTS, vrcholnou variantu, od níž vzniklo jen 59 exemplářů. Z toho 15 bylo v závodní specifikaci.

Stroje s označení GTS byly odvozeny od modelu 924 Carrera GT, který se zrodil v počtu 406 kusů pro potřeby závodní homologace - psal se rok 1980.

Obě verze se lišily na první pohled, přední část opustila mrkací světlomety ve prospěch konvenčních, ukrytých pod polykarbonátem. Celá příď byla navíc vyrobena z kompozitních materiálů.

Palubní desce chyběl z části středový panel, tunel mezi sedadly byl zase řešený přísně účelově a přední sedadla měla povahu závodních skořepin.

Technika vycházela z Carerry GT, ovšem výkon turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce byl zvýšen ze 154 kW na 180 kW při 6250 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholil hodnotou 332 N.m při 3000 ot/min.

Červený exemplář z roku 1982, který si můžete prohlédnout v galerii a který zamířil do aukce domu RM Sotheby's, vlastnila přímo automobilka Porsche. Kromě veškeré dokumentace, nízkého nájezdu (8.300 km) a výborného technického stavu, je na něm zajímavé také to, že nabízí ještě vyšší výkon než standardní GTS, údajně 199 kW.

Očekává se, že za vzácné provedení 924 kupec zaplatí nejméně 5,5 milionu korun.