Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karmann - Sport Utility Cabriolet (SUC) ve Frankfurtu 2005

Automobiloví dodavatelé Wilhelm Karmann GmbH a ZF Friedrichshafen AG připravili pro frankfurtský autosalon neobvyklou studii terénního otevřeného vozu. Podle Karmanna, předního dodavatele střešních systémů pro otevřené vozy, jde o jeden...

Automobiloví dodavatelé Wilhelm Karmann GmbH a ZF Friedrichshafen AG připravili pro frankfurtský autosalon neobvyklou studii terénního otevřeného vozu. Podle Karmanna, předního dodavatele střešních systémů pro otevřené vozy, jde o jeden z perspektivních okrajových segmentů, které by mohly v následujícím desetiletí výrazně růst. Obě společnosti současně neusilují ani tak o dotažení podobného modelu do sériové podoby, jako spíše o získání vhodného zákazníka-automobilky, která by si vývoj nebo výrobu obdobného modelu objednala.

Otevřený terénní automobil, to tu skutečně ještě nebylo. Studie firmy Polk Marketing Systems předpovídá takovému typu karosérie nadějnou budoucnost. Mezi lety 2009-2015 dosáhne produkce jednotlivých modelů tohoto segmentu výroby 20.000 až 30.000 vozů a celosvětový trh by mohl podle předpovědí dosáhnout objemu 180 tisíc prodaných vozů.

Karmann navrhuje odvážné řešení čtyřmístného kabrioletu s mohutnou karosérií, jejíž rozměry činí 4638 x 1750 x 2180 mm, rozvor 2820 mm, pohotovostní hmotnost před provedením optimalizace činí 2634 kg. Studie je postavena na podvozku BMW X5, obouvá kola s pneumatikami o rozměru 295/45 R22 a je poháněna vidlicovým osmiválcem 4,4 l o výkonu 235 kW. ZF vybavilo model elektronikou integrovaným řízením dynamiky jízdy (vzájemná spolupráce ESP, ABS, adaptivních tlumičů).

Odvážné řešení s bočními dveřmi otevíranými proti sobě do úhlu blížícího se 90° není podle Karmanna nereálné. Z hlediska pasivní bezpečnosti pomáhá využití zkráceného B-sloupku a sendvičová podlaha, která je současně cestou k dosažení tuhosti v krutu.

Otevíratelná střecha Sport Utility Cabrioletu je v tuto chvíli největší takové řešení, schopné složení během 13 sekund.

Ondřej Láník