Kia Cadenza dostane tygří nos: Facelift pro model 2013
Cadenza (v Jižní Koreji K7) patří v portfoliu Kie mezi u nás nabízenou Optimu a luxusní vlajkovou loď Quoris/K9. Jedná se tak o auto velikosti evropské vyšší střední třídy (vždyť má na délku takřka pět metrů), byť se na starém kontinentu neprodává. Na ostatních trzích figuruje už od roku 2009 jako nástupce typu Opirus.
Původní chromovaná maska se třemi podélnými pásy a svislým žebrováním chladiče uvnitř vzala aktuálně zasvé ve prospěch dnes tradičního „tygřího nosu“ z pera Petera Schreyera. Kapota motoru končí už nad logem. Boky zůstaly bez výrazných modifikací kromě dvou vstupů vzduchu na blatnících za předními koly, ty odcházející model postrádá. Upraveny byly také hlavní i koncové světlomety a oba nárazníky. Koncovky výfuku mají nyní tvar elipsy. Facelift exteriéru se dá označit jako celkem výrazný, fotografie interiéru dosud nejsou k dispozici.
Cadenza je postavená na platformě N s rozvorem 2845 mm a pohonem předních kol. Vpředu najdeme vzpěry McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. postavený vůz. Detaily o motorech automobilka zatím nezveřejnila. Sdělila pouze to, že vidlicový šestiválec Lambda 3,5 l zůstane shodný. Nabídne tedy 216 kW (294 k) výkonu a 338 Nm točivého momentu. Se šestistupňovou samočinnou převodovkou dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h během 7,2 s a jede až 230 km/h.
Dodejme, že v portfoliu se v minulých třech letech objevil též řadový čtyřválec 2,4 Theta II GDI/150 kW a další trojice motorů V6: Mu 2,7 l/149 kW, 3,0 Lambda GDI/199 kW a 3,3 Lambda/219 kW.
Cadenza/K7 se vyrábí v jihokorejském Hwasungu, pro trhy bývalého Sovětského svazu ji donedávna montovala také společnost Azia Avto v kazachstánském Oskemenu.