Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Mesa: První fotky detailů korejského kolosu

Miro Mihalik
Diskuze (20)
Za dva a půl roku proměnila Kia svou studii KCD-II Mesa na sériový produkt. Přestože se s oficiální premiérou počítá v Detroitu nebo Los Angeles, fotografie detailů již kolují po světě.

Nechte si zajít chuť. Nové SUV, které rozměrově přeroste i dosud největší Sorento, putuje do Spojených států. V „zelené“ evropské atmosféře by dnes zřejmě mělo problémy s dýcháním každé sportovně-užitkové auto z dovozu, vybavené benzinovým šestiválcem o objemu 3,5 l a výkonem 191 kW (260 k). A to se navíc šeptá, že Mesa dostane i vidlicový osmiválec 4,6 l z řady Tau, který Kia zkonstruovala pro svou limuzínu Genesis. Jisté šance na oslovení evropské klientely by mohl představovat dieselový motor 3,0 V6, primárně určený pro asijské trhy.

Navzdory domněnkám, že Mesa sdílí platformu s Hyundai Veracruz, bude skutečnost zřejmě jiná. Stejně jako koncept i sériový model by měl mít mezi karoserií a podvozkem rámovou konstrukci. To samozřejmě z prvních fotografií nerozeznáme, ale alespoň nám potvrzují, že velké rozdíly v designu studie a sériového modelu Mesa nebudou. Odhadujeme, že první objednávky začnou dealeři sbírat v první polovině příštího roku.

Miro Mihalik
Diskuze (20)
27. 7. 2007 14:47
Re: Asi tak,
Clovece, nemuzu se zbavit dojmu, ze z tebe mluvi tak trochu zavist. Dovedes si predstavit, ze si nekdo na toho terenaka vydelal poctivou praci? A ze v USA na nej dosahnou i ti bezni, protoze stoji o neco malo vic, nez je prumerny rocni plat.
Zkus si jeste jednou precist muj predchozi prispevek, nepsal sen nic o tom, co je potreba, ale co je, alespon pocitove, bezpecnejsi volba.
Podle stejne logiky bys mohl zakazat velke byty a domy, protoze zabiraji zbytecne mnoho mista a na jejich vytapeni se spotrebuje mnoho energie. Sorry, ale toto rovnostarstvi, kazdemu stejne bez ohledu na jeho zasluhy, je typicke uplne pro jiny rezim, nez, nastesti, mame dnes u nas i u vas.
27. 7. 2007 07:41
Re: Asi tak,
Chces povedat, ze na vozenie 5-clennej rodiny zasadne potrebujes 2,5-tonoveho terennaka s obrovskym osemvalcom? Povedal by som, ze by si vystacil aj s mensim vozom s uspornym dvojlitrovym turbom, nie? V USA mas striktne obmedzenu rychlost, ani tam nikto jak u nas nejazdi. Ale vsetci vpohode so sebou tahaju tony balastu, alebo velke, to je IN....

Jasne, ze by som to zakazal. Vpohode. Obmedzovat nieco danami je ubohe, zase to dopadne iba tak, ze ti, co na to maju, si dovolia vsetko a ti bezni mozu len slintat. Ked zatrhnut, tak vsetkym a ja vravim ZATRHNUT. :-)
26. 7. 2007 22:44
Re: Re:
Sorry, ale pokud je normalni, vzdycky ho bude v prve rade zajimat bezpecnost vlastnich deti a pak az tech ostatnich, na tom neni nic spatneho.
Avatar - Falco
26. 7. 2007 19:04
Re: Re:
K čemu je to proboha dobrý tohle - takhle to na světě nefunguje a je to dobře...
26. 7. 2007 14:46
Re: Asi tak,
Zakazat? To byla asi ironie, ze? Jak by sis to predstavoval? Ze by byl maximalni rozmer a hmotnost, v cem se smi jezdit? Neco jako za hlubokeho komunismu nebo spis po revoluci v Rusku, kdyz byly dane maximalni metry bytu na osobu, kdyz si mel vic, tak ti tam ulicni vybor vrznul nejakou bandu, aby tvoje podlahova plocha byla patricne vyuzita.
Neni lepsi to nechat na lidech, co budou ridit, resp. kolik chteji do toho ceho lit a ovlivnovat to spis neprimo danema?
A jeste jedna otazka, kdybys zil v zemi, kde jezdi vic jak pulka aut rozmeru vetsiho SUV nebo trucku, mel tri deti, budes chtit nejakou nizsi stredni, kde se budete vsichni divat na narazniky ostatnich, nebo priplatis neco (relativne ne mnoho) a koupis SUV?