Kia Picanto: Design, karoserie, rozměry
V posledních třech letech prošly prakticky všechny modelové řady automobilů značky Kia radikálními změnami designu.
Generační obměna modelu Picanto přichází po relativně dlouhých sedmi letech.
Design novinky je výrazně agresivnější než u dosavadního provedení.
Vznikl v evropském designovém centru ve Frankfurtu nad Mohanem pod vedením Petera Schreyera.
Design
Odvážně stylizovaná přední část vozu s vystupujícím nárazníkem, nápadným nasávacím otvorem a dramaticky zúženou maskou v podobě tygřího nosu dodává vozu sportovní
a agresivní výraz. To vše umocňují LED světlomety pro denní svícení, které nalezneme standardně v nejvyšší výbavě, či na přání u nižších výbav.
Stoupající boční linie oken a výrazný boční prolis vnášejí do profilu dynamické napětí. Zadní partie vozu, které dominují rozměrné zadní okno a unikátní koncové světlomety, působí elegantně a moderně.
Třídveřová verze, která dorazí na český trh na podzim tohoto roku, se odlišuje
od pětidveřového provedení originálním řešením C-sloupků, tvarem nárazníků a masky chladiče. Přední partie třídveřového Picanta dodávají vozu ještě sportovnější charakter.
Kia Picanto je nabízeno v devíti různých barvách karoserie, z toho je sedm metalických laků. Standardem je jsou ocelová kola s okrasnými kryty obutými do pneumatik o rozměrech 165/60 R14. Nejvyšší stupeň výbavy se může pochlubit litými koly s pneumatikami 175/50 R15.
Rozměry
Nové Picanto bude i nadále nejmenším zástupce své značky v Evropě. Ve srovnání se svým předchůdcem se rozměry novinky zvětšily jen minimálně. Hlavní rozdíl představuje prodloužení rozvoru o 15 mm a celkové délky o 60 mm, zatímco výška a šířka se nemění.
Kia Picanto – porovnání rozměrů | ||||
Model | Picanto I. Generace | Picanto II. Generace | rozdíl | |
Délka [mm] | 3535 | 3595 | +60 | |
Šířka [mm] | 1595 | 1595 | 0 | |
Výška [mm] | 1480 | 1480 | 0 | |
Rozvor [mm] | 2370 | 2385 | +15 |
Aerodynamika
Velká pozornost byla věnovaná také aerodynamice a detailům designu karoserie, což se projevilo ve výrazném zlepšení aerodynamického odporu vzduchu a snížení aerodynamické hlučnosti, přenášené do interiéru nového Picanta. Součinitel čelního odporu vzduchu je pouhých 0,31 – tedy výrazně nižší než u většiny vozů A-segmentu.
Podíl na trhu
Kia očekává, že třídveřové provedení bude tvořit asi 33 % globálních prodejů modelu Picanto. Sportovnější třídveřové provedení bude klíčové v oslovení nové, mladší skupiny zákazníků. V České republice se předpokládá podíl třídveřové verze do 10%.