Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Picanto: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 1. 3. 2011 • 20:57
38
12
Zobrazit náhledy (38)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Poslední kia s „obyčejným“ designem dostala nástupkyni, oblečenou již podle poslední, okaté a dynamické módy.

Technicky nevyvstávaly žádné otazníky – první picanto dobře jezdí, hodně pojme a nechybí mu dokonce unikátní diesel. Jenže design je na dnešní měřítka zkrátka už moc hračkovitý, a proto znovu došlo na rozkročený schreyerovský vzhled. Miniautíčko působí zároveň křehce i sebevědomě a nepostrádá výrazné rysy. Dotáhlo se mezi stylové minievropany a konkurenční Spark už nebude přebírat zákazníky jen svým vzhledem. Novinkou je třídveřová verze, která mezi korejskou produkcí v této třídě stále ještě není samozřejmostí.

Co na fotkách vypadalo snad až příliš jako cukrářský výrobek na velkém talířku, na živo funguje a silně skloněné boční linie si po prvním zaslouží i druhý pohled. Bočnice s výrazným prolisem a konkávními „vanami“ nedají očím šanci všimnout si, do jaké výšky už narostly. Zpředu vypadá i běžný model jako po tuningu, šikmé oči hledají škvíru k rychlému útoku

Uvnitř je výrazně útulněji, než v nedávno testovaném zamaskovaném prototypu. Interiérové plasty dostaly konečnou povrchovou úpravu a působí hodnotněji, než by se dalo v této kategorii čekat. Tradičně silná je mála kia v topologii – dva dospělí se dopředu vejdou vzdušně, potěší je zejména plný metr místa v kolmém směru. Budou sice v těsném kontaktu s dveřmi, ale odškodní je nadprůměrně rozměrné sedačky s výrazným bočním vedením, 49centimetrovým sedákem a 65 cm vysokým opěradlem – za takové by se nemusela stydět ani Octavia a předchozí generace měla o 5 centimetrů méně.

Dobré dojmy podtrhuje dobrá ergonomie, povedený dvouramenný, jen výškově stavitelný volant o průměru 370 mm s tlustým věncem, nově pouze dvouramenný. Lépe než dříve se kouká i na tři přístrojové tubusy. Zajímavým detailem je výrazně snížená spodní linie bočních oken, kterými dovnitř proudí více světla, než naopak poměrně nízkým čelním

Vzadu už takové nadšení pochopitelně nevládne; dva dospělí se za sebe, narozdíl od některých konkurentů, nevejdou a bilanci nevylepšuje ani mechanismus snadného přístupu, umístěný jen na pravé straně. Sedák je tam dokonce kratší, než v minulé generaci (48 vs. 47 cm), opěradlo zůstalo na 57 cm. Použitelněji než dříve vypadá trochu rozměrnější a lépe zpracovaný zavazadelník. Do něj naložíte na šířku metr a na délku 45 cm, škoda jen hodně vysoké nakládací hrany (75 cm) a vysokého stropu. Naopak nevadí nízký průchod pod zvednutými pátými dveřmi, protože při nakládání se stejně vždy ohnete.

Témata
Avatar - Glaukos
2. 3. 2011 08:07
Re: Nárazník
agresivní mi přijde i Spark
1. 3. 2011 22:57
I ty Brute?
Kde se vzala ta hrozná móda montování ohromných předků na miniauta? Začal s tím odporný Spark a teď zmršili celkem hezké Picanto. Jak potom jsou malá kolečka disproporční pod tou masou plechu a metrových světel, to je hnus. A přední sklo je pořád nižší a víc naplacato stejně jako A sploupky, za chvíli bude vidět ven jako z auta v Minority report.
Avatar - kari.laz
1. 3. 2011 20:30
fuj, to jsem se lekl
To vypadá, jak když to nabouralo do většího auta a přední nárazník z toho většího auta zůstal zaklíněnej na tomhle zmetku.
1. 3. 2011 17:40
odtunit
Jestli to půjde rozumně "odtunit" dalo by se o tom uvažovat. Ten předkus mi přijde srandovní.
Avatar - igor77
1. 3. 2011 15:50
pěkně sepsáno
článek je pěkně napsán.
už se těším naživo, trochu se mi nezdá ten spodní předkus a musím naživo vidět zadek. a vyzkoušet ten interier. možná bychom dotoho šli..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku