Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kögel Purferro: Poprvé v Česku

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 18. 11. 2013 • 23:04
6
Zobrazit náhledy (6)
Přední i zadní náprava ze trojice os mohou být zvedací
Zajeli jsme do Brna, abychom se spolu s potenciálními klienty zúčastnili tuzemské premiéry nového mrazírenského návěsu Kögel PurFerro.

Mrazírenský návěs PurFerro byl odhalen v červnu 2012 a několik měsíců poté se předvedl na hannoverském veletrhu užitkových vozidel IAA. Po krátkém představení v rámci reportáže z Hannoveru jsme vozidlo podrobně představili v AutoProfi 3/2013 v rámci tématu Mrazírenské a chladírenské návěsy.

Firma Kögel Trailer nás coby nový vlastník spolu se zástupci českých dopravců pozvala k zahajovací prezentaci tohoto přípojného vozidla v Česku. Premiéra se konala v sídle firmy Turbosol, která s tuzemským zastoupením firmy Kögel Trailer spolupracuje a vozidla této značky servisuje.

Rám podvozku v optimalizovaném nízkém provedení nese třínápravový agregát SAF Intradisk s kotoučovými brzdami průměru 430 mm a brzdovou soustavou podle směrnice ECE R-13. Systém EBS 2S/2M obsahuje stabilizační program včetně funkce ABS/ALB s konektorovým spojem. Pneumatické odpružení má zdvih 180 mm. Odpružení je vybaveno speciálním ventilem pro zdvih a spouštění, namontovaným při pohledu ve směru jízdy za nápravami vlevo. Jízdní poloha se nastavuje automaticky. Parkovací brzda je pružinová, návěs má vnější diagnostické přípojky EBS a pneumatické přípojky. Všechny tři nápravy používají tuhé provedení, přední a zadní může být zvedací, na přání se dodává zadní náprava řiditelná. Náprava je opatřena systémem ochrany proti rozstřiku (omezení rozstřiku vodní mlhy) v souladu se směrnicí 91/226/EHS pro standardní třínápravový agregát osazený pneumatikami 385/65 R 22.5 se zadními čtvrtkruhovými blatníky se systémem Anti Spray. Mechanické podpěry sedla dostaly vyrovnávací patku, zdvihové zatížení činí 24 tun.

Skříňová nástavba je trvale spojená s podélnými nosníky na podvozku. Při délce cca 13 600 mm a šířce 2600 mm disponuje vnitřní délkou ložné plochy 13 315 mm, splňuje konstrukční pevnost podle EN 12642 XL. Prošla testy na užitečné zatížení 27 000 kg. Izolovaná podlaha s vrstveným provedením o tloušťce 125 mm má protiskluzový povrch z hliníkového drážkovaného profilu s příčnými zářezy, navíc se vyznačuje snížením kročejového hluku i zvuku při manipulaci s nákladem.

Na přechodu ke dveřím se nachází tepelně-izolační spára s těsnicí gumou opatřenou trojnásobným praporkovým profilem. Ve stěně jsou zcela zapuštěné prvky na zajištění nákladu i instalaci druhé podlahy. Všechny použité materiály bočních stěn jsou zcela bez freonu. Přední stěna sendvičové koncepce s izolačním bezfreonovým jádrem je v zesíleném provedení a nabízí montážní otvor (1185 x 1700 mm) pro chladírenský agregát. Vnější krycí vrstva skříně z ocelového plechu má speciální fi nální povrchovou úpravu, vnitřní krycí stěnu z ocelového plechu pokrývá fólie z tvrzeného PVC. Tloušťka stěny činí 60 mm.

Portál v zadní stěně je z ušlechtilé oceli, dole navíc s chráněnou zavírací vačkou uprostřed. Vpravo vzadu jsme našli výsuvný žebřík. Na každém křídle vrat je jeden rozvorový zámek s uzamykáním. Aretace dveří v úhlu 270° má pomocný držák. Tloušťka stěny zadního portálu dosahuje 85 mm. Krycí vrstvu zvenku tvoří ocelový plech s konečnou povrchovou úpravou, vnitřní stěna sestává z ocelového plechu s úpravou povrchu z tvrzeného PVC.

Vlastní systém Climatex vyvinuli technici firmy k zabezpečení optimální cirkulace vzduchu a jeho stejnoměrné rozdělení v celém vnitřním prostoru skříně. Profily zpětného odvodu vzduchu o tloušťce 90 mm jsou v zapuštěném provedení na čelní stěně. Distribuci podporuje jednokanálový systém vyrobený z vysoce kvalitní laminátové fólie přes asi 3/4 délky nástavby.

Předvedené vozidlo bylo vybaveno chladírenským agregátem ThermoKing typu SLX TK SLX 300. Má stabilizovaný chladicí výkon za podmínek ATP při teplotě okolí 30 °C. Vznětový motor TK 376 o výkonu 14,6 kW je tříválcový a kapalinou chlazený. Spotřeba paliva při maximálním výkonu činí 3,2 l/h, při běžném provozu lze počítat se spotřebou 2,0 l/h. Kompresor X430 C5 z hliníkové slitiny má jmenovitý objem 492 cm3. Použité chladivo R-404A vykazuje nulový vliv na ozónovou vrstvu.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud