Koncernový večer VW: Prohlédněte si nejdůležitější novinky koncernu VW!
Jedno zajímavé překvapení vlastně přišlo. Matthias Müller byl sice na pódium uveden s tím, že se bude věnovat autonomní jízdě, jeho postoj ke stále rozšířenějšímu samořízení byl ale nečekaně střízlivý. Tedy ve své první části…
Ještě před tím ale pan Müller nezapomněl zdůraznit, že rok 2016 byl pro koncern velmi úspěšný, vždyť prodal na 10,3 milionu aut. Vzhledem k dobíhající aféře dieselgate možná až trochu překvapivý výsledek. A pro staromilce měl jednu dobrou zprávu, spalovací motory tady s námi budou ještě minimálně dvě dekády.
A pak už jsme se přesunuli autonomním směrem. Nejdříve jsme se dozvěděli, že plně samočinné řízení je pořád ještě hudbou poměrně vzdálené budoucnosti a odehrávat se bude hlavně ve specializovaných provozech (třeba v továrnách). Koncern vidí potenciál zatím hlavně v nejrůznějších asistenčních systémech, ať už jde o pomocníky při parkování, nebo třeba „udržovače“ v jízdních pruzích. Právě zde přinese pokrok nové Audi A8, které prý zvládne jet úplně samo po dálnici. Jen tedy do určité rychlosti, samořízení nám ale zase o kousek postoupilo.
Pak to ale Matthias Müller vzal trochu hopem. Celý koncern označil za inkubátor nových myšlenek (nejspíš něco v Silicon Valley stylu) a dálkovým ovladačem přivolal koncept nazvaný Cedric. Jde o elektromobil, samozřejmě plně autonomní. Cedric už nemá volant, ani pedály, zkrátka budete mít u sebe ovladač s jedním tlačítkem a Cedric na vaše zavolání přijede. A vy mu pak už v družném rozhovoru sdělíte, kam se chcete vydat, na jakou hudbu máte náladu…
Trochu se v tom ztrácíte? Na jednu stranu rozumný postoj a pak inkubátor Cedric? Znáte to, trend je potřeba zachytit a třeba se z toho něco opravdu nakonec vyvine. Opravdu reálně v tuto chvíli vypadá spíš předsevzetí ohledně roku 2025, kdy koncern plánuje vyrábět třicítku elektromobilů, čemuž mají pomoci také připravované samostatné projekty v oblasti akumulátorů.
Ale jak už bylo řečeno, spalovací motory tu s námi budou ještě minimálně nějakých dvacet let a vedle divné krabičky VW Cedric tak postávala i normální auta. Největší pozornosti se samozřejmě těšil nový VW Arteon – naživo a v šedé barvě vypadá opravdu skvěle. Pomalu si zvykám i na čtyřokou octavii, červené RS 245 je docela sexy. Nejluxusnější Bentayga Mulliner je už trochu mimo, že si ale zákazníky určitě najde, na to si vsaďte i poslední výplatu.
Nejdůležitější koncernové novinky si můžete prohlédnout v galerii už teď, jednotlivě se jim samozřejmě budeme věnovat zítra v rámci prvního novinářského dne ženevského autosalonu!