Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koupí Fiat Chrysler Číňané? Schůzky už probíhají...

David Bureš
Diskuze (22)
Představitelé čínských zájemců o italsko-americký koncern se už sešli nejen se zástupci FCA, ale také se zástupci největších prodejců této automobilky.

Už dva roky se hovoří o tom, že automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) hledá partnera. Sergio Marchionne si přál spojení s General Motors, čemuž druhá strana nakloněna nebyla. Krátce se spekulovalo také o spojenectví s Volkswagenem. Ani jedno ze spojenectví nevyšlo, FCA však partnera hledá dál, přestože se nedávno mluvilo o opaku. A o slovo se hlásí čínské automobilky!

Bylo vlastně jen otázkou času, než o FCA projeví zájem čínské firmy. V Říši středu je dostatek volných finančních prostředků na takový obchod, tamějším automobilkám by navíc takový nákup díky dealerské síti FCA otevřel dveře na americký trh, o který mají velký zájem. A co víc, čínské společnosti jsou k takovým akvizicím vyzývány samotnou vládou.

Jedna z vládních směrnic po čínských podnicích chce, aby mohutně investovaly v zahraničí a nakupovaly cizí značky, výsledkem čehož čínské firmy plánují dohromady investovat v cizině během následujícího desetiletí přes 1,5 bilionů dolarů (34 bilionů korun). Do čínských rukou by tak mohly v následujících letech padnout další firmy, které by následovaly třeba již dříve získané Volvo či Pirelli.

A jedním z nákupů by právě mohla být italsko-americká automobilka FCA. O tu má prý zájem hlavně čínský výrobce Great Wall Motor, s nímž už vedení FCA jednalo. S vedením FCA se ale setkaly i delegace jiných čínských automobilek (údajně Geely, Guangzhou Automobile Group a DongfengMotor Corporation), které dokonce jednaly i s největšími dealery italsko-americké automobilky.

Jedna z čínských automobilek už dokonce přišla s konkrétní nabídkou, vedení FCA ji ale odmítlo s tím, že je cena nízká. A to přestože měli Číňané nabídnout o něco vyšší částku, než je hodnota firmy. Patrně je ale jen otázkou času, kdy na stole bude další, už lákavější nabídka. A šéfové italsko-amerického koncernu jí podle všeho neřeknou ne.

FCA zatím možné spojenectví s některou z čínských automobilek oficiálně nekomentuje, stejně tak Číňané mlčí. Není tak ani přesně jasné, co by vlastně nový vlastník měl koupit. V oboru se totiž spekuluje o tom, že FCA by se před prodejem rozdělilo. Číňanům by v takovém případě připadly značky Jeep, Dodge, Ram Chrysler a Fiat, zatímco Maserati a Alfa Romeo by se osamostatnily, podobně jako už dříve Ferrari.

Přestože FCA v posledních letech neustále bojuje s problémy a třeba musel ukončit výrobu nepříliš úspěšných modelů Dodge Dart a Chrysler 200, pro Číňany je velice lákavým zbožím. Jeepu a Ramu, které dnes fungují jako dojné krávy koncernu, se daří a expandují. Číňané by navíc získaly přístup do globální firmy se 162 továrnami a 87 vývojovými centry, jejíž auta jen v Severní Americe prodává na 2.600 dealerů.

David Bureš
Diskuze (22)
17. 8. 2017 08:01
Re: Čínská amerika
Kéž bys měl pravdu, že komunisté jsou "neexistující". U nás jsou ale bohužel stále vlemi existující! Jinak pokud bys opravdu četl mé příspěvky, tak bys věděl, že na socialisty ovládaný Brusel nadávám, kudy chodím! :-)
Avatar - euro89
17. 8. 2017 07:19
Osud
Ze by se me prani, aby za zlikvidovani Lancie skoncil cely FCA na mizine, zacalo vyplnovat? >:-[]
17. 8. 2017 06:30
Re: Bohatá Číňan, dobrá Číňan,
Evropa je dnes tlusté líné zvíře, které se nechává bez boje postupně sežrat predatory ze všech stran.
Avatar - Barrichello
17. 8. 2017 00:05
Re: Čínská amerika
Jinak je zajímavé, že jako zanícený antikomunista místo fiktivního boje s neexistujícími komunisty a ruskem nebojuješ se skutečnými neosocialisty, sedícími v Bruselu, jejich praktiky sou horší nebo stejné, jak od kovaných kádrů za RVHP.

Například současné téma - ceny másla. Centrálně plánovaná koncepce hospodářství nefungovala ani za RVHP, o to víc je jisté, že nebude fungovat ani v molochu EU-RVHP. Ta pomocí dotací za nevyrábění mléka omezuje produkci mléka a mléčných výrobků. Proto roste nyní cena másla do závratných výšin. NEOSoudruzi z Bruselu neodhadli poptávku a nabídku. Jak typické pro roky před 1989, že milí antikomunisté.
NEO-RVHP s krycím názvem EU tak svojí neefektivní a byrokratickou zemědělskou politikou dělá to samé, co kádry před rokem 1989. Snaží se pomocí intervenčních nákupů, regulací a dotací řídit nabídku a poptávku.
Neosoudruzi tak vyčlenili 150 milionů eur s cílem snížit produkci v EU o miliardu litrů mléka ročně. Zemědělci dostávají 14 eur za každých nevyrobených a nedodaných 100 litrů mléka. EU tak platí za nevyrábění mléka. Kdo dodá na trh méně mléka než v předchozím roce, dostane dotaci za každý litr, který na trh nedodá.
EU chtěla snížit produkci mléka, protože se bála, že omezení exportu do Ruska způsobené sankcemi bude tlačit na pokles cen ke škodě zemědělců. Snížení produkce mléka v EU se bohužel potkalo s růstem obliby mléka v Číně. Navrch kampaně brojící proti palmovému oleji vedly lidi k větší oblibě potravin s kravským tukem namísto palmového.
Takže za ceny másla poděkujtu hospodářským expertům z neosocialistického Bruselu a jejich protiruské politice, politice centrálního plánování, restrikcí, byrokracie, dotací, které křiví trhy, díky dotacím přežívají neschopní zemědělci žijící jen díky nim, vše jen naplánováno a určeno co kdo bude pěstovat ve stejné míře jak za dob slavných JZD.

Takže až zas budeš u článku o ruské technice pojídat chleba s Babišovy pekárny namazaný máslem za eurounijní dotace a budeš nadávat na komunisty, dej si Hodně velkou facku a přesměruj svou aktivitu na NEO-soudruhy v Bruselu. Uděláš něco užitečného pro Evropu.

;-)
16. 8. 2017 23:54
Re: Čínská amerika
Nikdy jsem ti neříkal, aby ses radoval z převzetí Chrysleru Italy. Opět mě vkládáš do úst něco, co jsem nikdy neřekl. Volvo rozsahem výroby, rychlostí inovací svého výrobního programu i zisky skutečně vzkvétá. Že má nabídku motorů na prd, s tebou samozřejmě souhlasím, ale zřejmě to jejím levičácko-zeleným zákazníkům zase tolik nevadí. Kupé a kabriolety zřejmě zrušili, protože něbyli efektivní, já z tohoto vývoje coby petrolhead samozřejmě taky nemám radost. A v případě Jaguaru/Land Roveru jsem se samozřejmě ve svém příspěvku zmýlil, ten vlastní Indové, že.
Já samozřejmě Fiatu držím všechny palce, aby to s ním dopadlo co nejlépe. :-!