KTM modernizuje lehký supersport RC 390
KTM představila svou řadu lehkých superposportů RC 390, RC 200 a RC 125 na podzim roku 2013 a po dvou letech na trhu uvádí největší z této trojice v modernizované podobě pro modelový rok 2016.
Provedené změny se týkají především zlepšení jízdních vlastností, zvýšení pohodlí jezdce a rovněž souvisí s plněním emisní normy Euro 4 bez snížení dosavadního výkonu.
KTM RC 390 je tedy i nadále vybavena čtyřtaktním jednoválcem o objemu 373,2 cm3 a výkonu 32 kW (44 k), ale s novým výfukovým systémem, jehož tlumič se z dosavadní pozice pod motorem přemístil vedle zadního kola. S tím souvisí přepracování spodní části kapotáže a mírné zvýšení světlé výšky motorky.
Spolu s přesunutím výfuku došlo i na úpravu umístění stupaček pro spolujezdce. To má spolu se silnějším polstrováním sedla přispět k lepšímu cestovnímu komfortu.
Další novinky představuje elektronické ovládání plynu ride-by-wire s plynulejší odezvou, větší zpětná zrcátka a antihopingová spojka. Výčet úprav pak uzavírají stavitelné páčky spojky a přední brzdy spolu s novým předním brzdovým kotoučem o průměru 320 mm namísto dosavadního provedení o průměru 300 mm.
Spolu se silniční RC 390 pro modelový rok 2016 připomíná KTM i její závodní modifikaci pro RC 390 Cup. Tento značkový pohár se od roku 2014 jezdí v řadě evropských států a rovněž i v Mexiku a USA. V letošní sezóně se pak nově rozjede ve Francii a Itálii.