KTM RC 390 jako současný vrchol supersportů z Rakouska
KTM představila svou řadu lehkých superposportů RC 390, RC 200 a RC 125 na podzim roku 2013. V současnosti jsou v její nabídce modely RC 390 a RC 125, z nichž ten s větším objemem motoru míří k zákazníkům v modernizovaném provedení.
KTM RC 390 i nadále využívá trubkový prostorový rám, v němž je uložen čtyřtaktní jednoválec o objemu 373,2 cm3, disponující nejvyšším výkonem 32 kW (44 k) při 9500 min-1 a točivým momentem 35 N.m při 7250 min-1.
Motor je vybaven vstřikováním paliva Bosch EFI a pro dosažení co nejlepších reakcí na pohyby jezdcova pravého zápěstí použila KTM elektronické ovládání plynu ride-by-wire s plynulejší odezvou. S jednoválcem prostřednictvím antihopingové spojky spolupracuje šestistupňová převodovka.
KTM RC 390 se v modelovém roce 2017 pyšní novým výfukovým systémem s tlumičem umístěným vedle zadního kola a s tím související lehkou úpravou kapot i usazení stupaček pro spolujezdce. Ten má mít navíc k dispozici i o trochu pohodlnější sedlo, jehož polstrování se o 12 mm zvýšilo.
Rakouský výrobce pak v připomíná v souvislosti s úpravami pro letošní rok i stavitelné páčky spojky a přední brzdy spolu s předním brzdovým kotoučem o průměru 320 mm namísto původního provedení o průměru 300 mm.