S okruhovým KTM X-Bow do provozu? První fotka silniční bestie je na světě
Rakouské KTM svůj model X-Bow vyvíjí již od roku 2008. Jedna z jeho nejdivočejších interpretací, určená výhradně na okruhy, se brzy dočká silniční verze. Zveřejněna byla první fotka a jméno.
Jak jsme již psali začátkem letošního roku, rakouská značka KTM připravuje silniční verzi svých okruhových speciálů KTM X-Bow GTX a GT2. Vůz nyní prochází intenzivními jízdními zkouškami, přičemž partner KTM, společnost Reiter Engineering, zveřejnila první fotku finálního vozu. A jeho oficiální název.
Zveřejněný obrázek ukazuje přední část zářivě oranžovou barvou lakovaného vozu, přičemž v čelní masce se nachází poznávací značka s nápisem X-Bow GT-XR. Seznamte se, tohle je oficiální jméno silniční verze okruhových speciálů X-Bow GTX a GT2. A svůj okruhový původ rozhodně nezapře. Je to skutečná placka s úzkými světly a centrálně umístěným stěračem čelního okna.
Při srovnání s okruhovým X-Bow GTX zase tolik rozdílů nalézt nejde. Zachován dokonce byl dramatický přední nárazník s výrazným splitterem, jen jsou vstupy vzduchu zakryty novou mřížkou a připraveno je místo na výše zmíněnou poznávací značku. Je možné, že se budou mírně lišit také čelní světlomety, a to s ohledem na bezpečnostní předpisy, ale to je ze zveřejněné fotky těžké posoudit.
Zřejmě největší změnou je absence velkého zadního křídla. Respektive z tohoto úhlu pohledu lze zřejmě zahlédnout náznak decentnějšího křídla. Ovšem testovací prototypy ho mají posazené výše, může se tedy jednat o aktivní křídlo, které se vysouvá dle potřeby. Předpokládat také můžeme klasičtější silniční kola s pneumatikami schválenými do silničního provozu. Tomu bude rovněž přizpůsobeno zavěšení kol.
Suchá hmotnost závodního X-Bow GT2 je 1.048 kilogramů, tudíž můžeme očekávat, že silniční X-Bow GT-XR s útulnějším interiérem přihodí nějaké to kilo navíc. O pohon se bude starat přeplňovaný 2,5litrový pětiválec od Audi, byť konkrétní hodnoty výkonu KTM zatím pochopitelně nezveřejnilo. V okruhovém X-Bow GTX je tento motor naladěn na 390 kW (530 k) a v X-Bow GT2 na 447 kW (608 koní). Výkon pětiválce pak putuje skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál ke kolům zadní nápravy.