Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

KTM X-Bow: Produkce dočasně zastavena

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 8. 2009
36
16
Zobrazit náhledy (36)
KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow KTM X-Bow
Rakouská společnost KTM zastavila dočasně výrobu ultimativního roadsteru X-Bow. Do konce roku 2009 již nevznikne žádný nový vůz.

Produkce KTM X-Bow, která se rozběhla na jaře 2008, byla v závodě Graz-Steiermark zastavena, a to nejméně do konce letošního roku. Prodeje zatím zůstaly daleko za očekáváním, letos našlo nové majitele zatím jen 425 automobilů. Díky nedostatku zakázek bude počet zaměstnanců továrny na výrobu tohoto roadsteru snížen o dvě třetiny, z 75 na pouhých 25. Zbylá padesátka ovšem nedostane výpověď, přejde do mateřské firmy KTM Sportmotorcycles do Mattighofenu. Ti, kteří ve Štýrském Hradci zůstanou, jsou v současné době na dovolené.

Mluvčí projektu X-Bow Manfred Wolf uvedl: Nedávno jsme vyráběli jen na sklad. Momentálně máme k dispozici takřka osm desítek neprodaných nových vozů, ovšem předpokládáme, že do konce roku své nové majitele najdou. V současné ekonomické situaci je složité vyrábět a nabízet vůz, určený pouze pro zábavu. I lidé, kteří si jej mohou dovolit, svou investici raději zvažují.

KTM X-Bow není nijak levný, základní verze přijde zájemce na 72.000 eur. Rakouský výrobce zejména terénních motocyklů původně plánoval roční produkci až tisícovky aut, v současné době je toto číslo samozřejmě nereálné, odhad se pohybuje v řádu 200-300 kusů. Vedení společnosti však má zájem v tomto projektu pokračovat. Výroba by se měla znovu rozběhnout v lednu 2010.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Informace
_Teddy_
| 28. 8. 2009
No ten jeden si snad mozem dovolit! :-)
Avatar - Sosa
Informace
Sosa
| 28. 8. 2009
beriem, no pripadnemu majitelovi KTM by obcasne vytocenie jeho drobca urcite nevadilo :-)
Informace
jossalito
| 27. 8. 2009
Neřekl bych, že např. japonské motory by měly nějaký lineární zátah. Spíš je to mrtvé a až se to vytočí, tak to začne jet. Což je horší než TFSI. Ale o tom asi nepíšeš.
Atmosféra zase nemá takový výkon, pokud nemá potřebný objem. šestnáctiventil zase pracuje pořádně až ve vysokých otáčkách.
Vždy je to něco za něco. Osobně považuji volbu 2.0 TFSI v našich zeměpisných šířkách za ideální. :-!
Avatar - Sosa
Informace
Sosa
| 27. 8. 2009
kludne moze byt aj dvojliter z clia rs, potom to uz japonske nie je :-!
kedze je to turbo, vykon nenarasta tak linearne ako u atmosfery, co moze viest za okolnosti k stazeniu ovladania auta "plynom", netvrdim ze motor je to zly, len sa mi do podobneho "auta" pre zabavu nehodi, skor si myslim, ze je tam preto lebo to bolo pre KTM organizacne najjednoduhsie dat tam VW motor..
Informace
Sleeper
| 27. 8. 2009
Pardon, ale opravdu nejsem odborník na rakouský daňový systém :o)) Tuto informaci mi sdělil pan Heiník, dovozce KTM X-Bow do ČR. Jen jsem se snažil jinému pisateli v diskusi vysvětlit, proč je cena KTM X-Bow tak vysoká. Za vysvětlení zkratky děkuji, příště prosím bez vykřičníků.