Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kupé BMW řady 8 už se v Dingolfingu vyrábí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 7. 2018 • 14:15
11
8
Zobrazit náhledy (11)
BMW 8 BMW 8 BMW 8 BMW 8 BMW 8 BMW 8
Nemůžete se dočkat nového kupé znovuvzkříšené řady 8? V bavorském Dingolfingu spustili produkci.

Osmičková řada nahrazuje moderní šestku, ta v nové generaci G32 existuje jen coby fastback Gran Turismo. Kupé série 8 nese kód G15, později jej doplní i kabriolet a čtyřdveřové Gran Coupé. Novinka navazuje na původní E31 z let 1989-1999, ale výklopná světla už mít nemůže, bezrámová okna však ano... Viděli jsme ji nejprve jako koncept loni v květnu na Concorso d'Eleganza Villa d'Este, čtyřdveřová studie M8 Gran Coupé se objevila v Ženevě, závoďák M8 GTE už jel v Le Mans.

Tam také 15. června oficiálně debutovalo sériové kupé. Zatím ho pohánějí dva motory: benzinová verze M850i má vidlicový osmiválec 4,4 l se dvěma turby, 390 kW a 750 N.m, naftová 840d pak třílitrový řadový šestiválcový turbodiesel s 235 kW a 680 N.m. Obě disponují osmistupňovým automatem ZF 8HP (Steptronic) a pohonem všech kol xDrive, maximální rychlost 250 km/h je vždy elektronicky limitována. Model spalující benzin vystřelí z klidu na stovku za 3,7 s, nafťáku to trvá o 1,2 s déle. Kombinovaná spotřeba zážehové verze činí 10 l, naftové pak 5,9 l/100 km.

Modulární platforma CLAR využívá karbonových částí podvozku, ten má mimochodem rozvor 2822 mm. Zavěšení vpředu tvoří dvojité lichoběžníky, vzadu pak pětiprvky, šasi je adaptivní.

Osmička je 4843 mm dlouhá, 1902 mm široká a 1341 mm vysoká. Váží minimálně 1830 kg i přesto, že byl štědře použit hliník, kromě nosných částí konstrukce vpředu i vzadu jsou z něj vyrobeny třeba střecha, dveře a kapota. Má digitální palubní desku, head-up displej, kožené čalounění, M850i vypadá sportovněji a jezdí na dvacetipalcových kolech, ale turbodiesel lze zušlechtit vizuálně agresivnějším balíčkem M Sport s většími brzdami a sportovním volantem.

Nechybí infotainment s ovladačem iDrive a veškerou multimediální a internetovou podporou, za laserová světla, karbonovou střechu a otevírání na dálku pomocí mobilu se připlácí, stejně jako za parkovací asistent s kamerami kolem celého auta, pomocníka jízdy v pruzích, noční vidění, aktivní tempomat i varování před jízdou v protisměru. Kufr má 420 l a lze jej rozšířit sklopením dvou zadních sedadel.

Sériová výroba byla spuštěna 2. července v dolnobavorském Dingolfingu, původně sídle rodinné automobilky Glas. Závod nyní vede Andreas Wendt a vznikají zde i luxusní sedmičková řada a dlouhá léta také menší pětková. Plasty vyztužené uhlíkovými vlákny se „pečou“ přímo zde. Komponenty pro montáž dveří dodávají na linky autonomní vláčky, jednotlivé spáry přeměřují roboty.

Digitalizace je dále na postupu. Zaměstnanci na lince používají skenovací rukavice ProGlove s čidly a také jsou například vybaveni chytrými hodinkami. Jejich vibrační alarm je upozorní, když se objeví auto, do kterého si zákazník nakonfiguroval zvláštní výbavu a vyžaduje tedy patřičnou pozornost. Při školeních personálu se pak používají virtuální brýle, které dokážou seznámit pracovníky s novým modelem rychleji.

Příchod novinky na trh je plánován až v listopadu. Novinka už má první českou cenu. Naftová verze BMW 840d xDrive stojí 2.694.900 korun.

Související články

Témata
Avatar - Belo13
20. 7. 2018 07:27
Re: Pozor na to...
dizajn z 80. rokov minuleho storočia je síce pekný a táto stará 8 aj vzácna ale táto nová je o 35 rokov mladšia a krajšia :-) super kára :yes:
10. 7. 2018 13:01
Re: Pozor na to...
Nemravči, úbožiačik.
9. 7. 2018 19:58
Re: Pozor na to...
To nevadí, že se ti nelíbí. Dokonce jsem rád, že se ti to nelíbí, znamenalo by to, že máme podobný vkus. A ty vkus nemáš. Navíc pro tebe je Fiátek pětistovka plnohodnotné auto. Toto nejspíš ani neumíš pojmenovat. Možná meziplanetární loď?
Za mě nádhera, líbí se mi, že se to vydalo spíš cestou á la Lexus LC500 než S-klasse coupé, které je samozřejmě taky nádherné, ale ne tak extravagantní a možná až moc konzervativní. A s dvanáctiválcem to bude totální úlet, i když bych se osobně přimlouval i za R6, ačkoliv ten by byl nejspíš příliš plebejský. Jenže když to snese šestiválcovou naftu...
9. 7. 2018 19:17
Re: Pozor na to...
Celkové línie, siluety, rozloženie hmoty, povedzme že hej. Pridáš tie podivné megaľadviny dopredu a dieru do zadku, a je to hnusné. Za pekného športového bavoráka považujem napr. toto [odkaz]
Táto novinka vo mne z pohľadu dizajnu vzbudzuje rozpaky.
9. 7. 2018 13:27
Re: Pozor na to...
Leknou se, že by nemeses být v garáži jedině. Je to nádhera! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku