Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lagonda: Luxusní SUV od Astonu bude

Diskuze (4)
Aston Martin se nevzdává myšlenky na výrobu SUV. Chce zasáhnout skupinu, která nemá o sportovní kupé a kabriolety zájem.

Studie Lagonda, představená přesně před dvěma lety na autosalonu v Ženevě, se dočkala doslova vlažného přijetí. SUV kombinující meziválečné retro s typickými rysy současných Astonů se u novinářů ani u veřejnosti neujalo, automobilka přesto na projektu dále pracuje.

Aston Martin trvá na to, že lidé odmítli pouze zpracování, nikoliv samotnou myšlenku takového auta. Proto se v Gaydonu i nadále pracuje, a to hned na několika modelech, včetně pancéřované verze.

„Dárcem orgánů“ by měl být Mercedes-Benz. Původní koncept stál na platformě třídy GL a u produkčního auta tomu zřejmě nebude jinak. Změní se ale design, automobilka počítá s tím, že zmizí jakákoliv návaznost na produkci značky Aston Martin.

Důvod pro přípravu SUV, resp. crossoveru, je jasný: automobilka se chce uchytit i ve východní Evropě, Rusku a Číně. Nízké Astony ale nejsou příliš kompatibilní s kvalitou tamních cest a SUV značky Lagonda by měla být cestou, jak získat srdce horních deseti tisíc.

Lagonda V12 Concept: Nové fotografie luxusního crossoveru

Podle britského magazínu Autocar se budou nové Lagondy pohybovat v cenovém rozmezí 100 až 300 tisíc liber, tedy 3 až 9 milionů korun. Dolní hranice odpovídá nejdražším současným SUV (Range Rover, Porsche Cayenne Turbo), horní okraj rozmezí pak zasahuje např. do cenové hladiny Rolls-Royce Phantom.

Jen pro úplnost doplňujeme, že Lagonda byla v meziválečném období jednou z nejluxusnějších britských automobilek. Po druhé světové válce se spojila s Aston Martinem a po několika letech ukončila samostatnou výrobu.

Značka Lagonda pak byla ještě třikrát oživena: v letech 1961 až 1964 se vyrobilo 55 kusů sedanů Lagonda Rapide s technikou Astonu DB5, v letech 1974 až 1990 se vyráběl čtyřdveřový Aston Martin Rapide (od roku 1978 s futuristickou hranatou karoserií) a v roce 1993 vznikl koncept Lagonda Vignale. Místo něj se ale do výroby nakonec dostaly jen v počtu jednotek kusů zakázkové karoserie na základě kupé Aston Martin Virage – čtyř- a pětidveřové Lagondy Virage.

Autosalon Ženeva 2009: Lagonda Concept – Zmrtvýchvstání slavné značky

Diskuze (4)
15. 3. 2011 00:30
Re: Nelibi
mám stejný názor ;-\
14. 3. 2011 17:20
hm
no co, porsche cayenne je taky hnusné, a jak se prodává/prodávalo.

ale proboha, jestli tohle chcete prodávat, tak opravte tu přerostlou zadnici! 8-s :no: :no:
14. 3. 2011 10:03
polštářky jak od babičky:)
myslíte, že v rámci příplatkové výbavy bude i jezevčík na palubku?:)
14. 3. 2011 09:59
Nelibi
Astony jsou kasna auta, ale tohle se mi tedy ale vubec nelibi ! ;-\