Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador: 5 tisíc kusů a jedeme dál

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 3. 2016
30
3
Zobrazit náhledy (30)
Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador
Aventador je na poměry automobilky s býkem ve znaku docela masová záležitost. V Sant‘Agatě postavili už pět tisíc aut.

Lamborghini je sice stále malou automobilkou, která vyrábí rychlé a řádně drahé supersporty, ale v náruči Audi, potažmo Volkswagenu se jí nadmíru daří. Nemusí řešit existenční problémy a i přes specifické produktové portfolio nad ní nevisí hrozba bankrotu. Zázemí velkého koncernu přece jen k něčemu je.

Nedávno vyměnila nejvyššího muže, Stephana Winkelmanna nahradil bývalý šéf Scuderie Ferrari Stefano Domenicalli. Jenže ono se za boloňskými humny daří i obchodně. Velká sláva se odehrála v pátek 25. března, kdy továrnu opustil Aventador s pořadovým číslem 5.000. Za pět let produkce od debutu v Ženevě (letí to, že?) se jedná o vynikající číslo, už jen proto, že jde o vlajkovou loď současné nabídky. Předchozího Murciélaga, se mezi lety 2001 a 2010 zrodilo pouze 4.099 exemplářů, už teď jej tedy pokořil.

Aventador je i přes své relativní mládí supersportem pomalu už ze staré školy, nemá turba a postrádá i nějaký ten elektromotor. Poctivý atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 6,5 l dává 515 kW. Sedmistupňová převodovka ISR posílá točivý moment 690 N.m na obě nápravy. Zrychlení z klidu na stovku nažhavenému býkovi trvá pouze 2,9 s a rychloměr se zastaví na čísle 350, pokud je tedy rovinka dostatečně dlouhá...

Jubilejním kusem se stal LP700-4 Roadster v červené Rosso Bia s příměsí pravého zlata, tato barva měla premiéru na výkonnějším LP750-4 Superveloce s 552 kW. Auto už očekává domácí (a pochopitelně oficiálně nejmenovaný) klient. Modernizace Aventadoru se stále zvažuje, je vůbec vhodné a hlavně nutné na agresivní tvary nějak sahat? Určitě ale minimálně přijde ještě nějaká ta omezená série. Nástupce se objeví nejdříve až ke konci dekády, ale Sant‘Agata chce zůstat u agregátů bez dopingu. Uvidíme...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hanba
| 28. 3. 2016
Jen at jich vyrobi jeste vic, prave dokud je tak "unikatni". Jakmile do nej daji V8 turbo, tak je mi celkem fuk, kolik jich prodaji proste uz to nebude LAMBO (podle vzoru LOBO).
Hanba
| 28. 3. 2016
že sa nehanbia take unikatne auto a taky neunikatny počet.
Gratulace
| 28. 3. 2016
...do Lamborghini i ke vsem, kteri si muzou splnit svuj sen o urvanem supersportu :-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku