Lamborghini Aventador: 5 tisíc kusů a jedeme dál
Lamborghini je sice stále malou automobilkou, která vyrábí rychlé a řádně drahé supersporty, ale v náruči Audi, potažmo Volkswagenu se jí nadmíru daří. Nemusí řešit existenční problémy a i přes specifické produktové portfolio nad ní nevisí hrozba bankrotu. Zázemí velkého koncernu přece jen k něčemu je.
Nedávno vyměnila nejvyššího muže, Stephana Winkelmanna nahradil bývalý šéf Scuderie Ferrari Stefano Domenicalli. Jenže ono se za boloňskými humny daří i obchodně. Velká sláva se odehrála v pátek 25. března, kdy továrnu opustil Aventador s pořadovým číslem 5.000. Za pět let produkce od debutu v Ženevě (letí to, že?) se jedná o vynikající číslo, už jen proto, že jde o vlajkovou loď současné nabídky. Předchozího Murciélaga, se mezi lety 2001 a 2010 zrodilo pouze 4.099 exemplářů, už teď jej tedy pokořil.
Aventador je i přes své relativní mládí supersportem pomalu už ze staré školy, nemá turba a postrádá i nějaký ten elektromotor. Poctivý atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 6,5 l dává 515 kW. Sedmistupňová převodovka ISR posílá točivý moment 690 N.m na obě nápravy. Zrychlení z klidu na stovku nažhavenému býkovi trvá pouze 2,9 s a rychloměr se zastaví na čísle 350, pokud je tedy rovinka dostatečně dlouhá...
Jubilejním kusem se stal LP700-4 Roadster v červené Rosso Bia s příměsí pravého zlata, tato barva měla premiéru na výkonnějším LP750-4 Superveloce s 552 kW. Auto už očekává domácí (a pochopitelně oficiálně nejmenovaný) klient. Modernizace Aventadoru se stále zvažuje, je vůbec vhodné a hlavně nutné na agresivní tvary nějak sahat? Určitě ale minimálně přijde ještě nějaká ta omezená série. Nástupce se objeví nejdříve až ke konci dekády, ale Sant‘Agata chce zůstat u agregátů bez dopingu. Uvidíme...