Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborgini Aventador S je venku! Facelift má vyšší výkon a natáčení zadních kol

Jan Mička Jan Mička 19. 12. 2016
28
1
Zobrazit náhledy (28)
Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador
Italská automobilka lákala na novou verzi vlajkové lodi už minulý týden. Aventador S má výkon 740 koní a na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy.

Těžko se tomu věří, ale je to tak – Lamborghini Aventador se prodává už šest let, a pokud nepočítáme doplnění nabídky o verzi SuperVeloce a šílené Centenario, zůstal prakticky nezměněn. Automobilka už minulý týden lákala na novinku velmi zajímavým videem, nyní už je ale čekání u konce. Nové vlajkové „Lambo“ dostalo přídomek S a techniku, se kterou přišla již verze SV.

Na první pohled zaujmou změny vzhledu. Nový Aventador S se nyní designově nachází někde mezi standardní verzí a SuperVeloce, karoserie má být ale především funkční, což je splněno na sto procent. Nebo dokonce více! Přítlak na přední nápravě se zlepšil o 130 procent, zadní křídlo nastavitelné ve třech polohách zvyšuje přítlak až o padesát procent. Aventador je pořádný kus auta, i díky karbonovému monokoku však jeho suchá hmotnost nepřekračuje 1,6 tuny.

V případě Aventadoru S je svět ještě v pořádku. Stále jej pohání 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec, došlo však k upravení proměnného časování ventilů, sání a omezovač otáček se posunul z 8350 na 8500 min-1. Pozitivní vliv na nízkou hmotnost má i nový výfukový systém, který je o 20 procent lehčí než před modernizací. Výkon vzrostl o 29 kW na 544 kW a točivý moment má hodnotu 690 N.m, dynamika se však nezměnila. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovce je za méně než 9 sekund, a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h. Automatická převodovka je sedmistupňová a dokáže řadit za těžko uvěřitelných 50 milisekund!

Síla je na vozovku přenášena prostřednictvím pohonu všech kol, novinkou je však řízení zadních kol, díky kterému bude vůz stabilnější ve vysokých rychlostech a agilnější v zatáčkách. K jízdním módům Strada, Sport a Corsa přibyl stupeň Ego (individual), který se dokáže přizpůsobit preferencím řidiče. Každý mód má vliv na rozdělení hnacích sil mezi nápravy, nastavení stabilizačního systému a natáčení zadních kol. Nejvíce hnacích sil na zadní kola jde v módu Sport, podle výrobce je to až 90 procent.

Lamborghini s prvními informacemi o Aventadoru S zveřejnilo také jeho ceny. Základní cena byla stanovena na 281.555 eur, což je v přepočtu asi 7,6 milionu korun. Jenom doplníme, že předchůdce vyšel asi o 700.000 korun levněji. První dodávky zákazníkům proběhnou na jaře příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Natáčení zadní kol?
| 19. 12. 2016
Zdá se mi to nebo tady někdo neumí česky?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku