Lancia Ypsilon: Od ledna o 50 tisíc Kč levnější (základní cena 249.000,- Kč)
Základní provedení Ypsilon Argento má na poměry třídy malých vozů relativně bohatou výbavu, po zlevnění navíc za výrazně příznivější cenu. Nechybí mu autorádio s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování oken, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Bezpečnostní výbava zahrnuje systémy ABS a EBD a dva čelní airbagy.
Za klimatizaci je potřeba připlatit 20 tisíc Kč a za dělená zadní sedadla 4 tisíce Kč, obě položky ale lze získat v balíčku Argento Plus za příplatek 20 tisíc Kč, volitelně i s pětimístným uspořádáním interiéru. Bezpečnostní výbavu je možné rozšířit o boční airbagy (příplatek 8 tisíc Kč, v kombinaci se stabilizací VDC 20 tisíc Kč).
Po změně struktury nabídky je výbava Argento v prodeji jen se základním motorem 1,2 8V a slabším turbodieselem 1,3 JTD o výkonu 55 kW.
Doporučujeme |
Test: Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů |
Představujeme: Lancia Ypsilon - Mikroluxus |
Verze Oro přidává manuální klimatizaci a dělená zadní sedadla. Zároveň se rozšiřují možnosti příplatkové výbavy – je možné přiobjednat automatickou klimatizaci (+ 20.000,- Kč), boční airbagy (+ 10.000,- Kč), tempomat (+ 7.500,- Kč), čalounění Alcantara (+ 20.500,- Kč) a řadu dalších položek.
Stejné možnosti příplatkové výbavy má i nejvyšší provedení Platino, které je možné zvolit s dvojicí nejsilnějších motorů. Dále standardně zahrnuje navíc elektricky nastavitelná zrcátka, podporu přehrávání MP3, 15palcová litá kola, malý kožený paket, bederní opěrku pro řidiče a okenní airbagy. Edice Sport Momo Design se už letos v nabídce neobjevuje.
Mezi nadstandardní položky dostupné se všemi stupni výbavy patří mimo jiné dvoubarevný lak (+ 25.000,- Kč), přední mlhovky (+ 5.000,- Kč), ovládání rádia na volantu (+ 6.500,- Kč), pětimístný interiér (+ 3.500,- Kč) nebo stabilizační systém VDC (+ 20.000,- Kč). Pro dieselové motory je v nabídce filtr pevných částic za příplatek 20 tisíc Kč a robotizovaná převodovka DFN za 30.000,- Kč.
Lancia Ypsilon - nové ceny na českém trhu (leden 2009) | |||||
Motor | 1,2 8V | 1,4 8V | 1,4 16V | 1,3 JTD | 1,3 JTD |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 5M/DFN | 5M/DFN |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1368 | 1368 | 1248 | 1248 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5000 | 56/6000 | 70/5800 | 55/4000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 102/2500 | 113/3750 | 128/4500 | 190/1750 | 200/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 153 | 167 | 175 | 167 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,8 | 13,5 | 10,9 | 14,5/14,0 | 11,0/10,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 5,5 | 6,6 | 4,5/4,3 | 4,5/4,3 |
Cena Argento [Kč] | 249.000,- | - | - | 309.000,- | - |
Cena Oro [Kč] | - | 294.000,- | 304.000,- | 324.000,- | 374.000,- |
Cena Platino [Kč] | - | - | 349.000,- | - | 399.000,- |