Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon v nových edicích Elefantino a MomoDesign

David Bureš David Bureš 26. 2. 2013 • 06:03
6
11
Zobrazit náhledy (6)
Lancia Ypsilon
Jedna z nově nabízených verzí pro stylové miniauto od Lancie vsadí na sportovní tón, druhá bude kombinovat základní výbavu se stylovým vzhledem.

Lancia na nadcházejícím autosalonu v Ženevě neukáže žádný nový automobil, pochlubí se ale alespoň speciálními verzemi stávajících modelů. V případě Ypsilon to budou rovnou dvě provedení – Elefantino a S MomoDesign.

S MomoDesign se začne v Evropě prodávat v druhé polovině roku. Zákazníkům nabídne především sportovní styl. Název verze napovídá, že na ní pracovala stejnojmenná italská společnost.

Karoserie této Ypsilon je dvoubarevná – matnou černou na víku zavazadelníku, střeše, kapotě a zrcátkách doplní bílá Neve, černá Vulcano, červená Argilla, šedá Pietra, nebo modrá Zaffiro.

Na zádi se objevuje nově tvarovaný nárazník s chromovanými imitacemi koncovek výfuku. Černá kola z lehkých slitin jsou 15palcová, nebo na přání 16palcová. Kabina je laděna do černé barvy, grafika budíků však používá sportovní žlutou.

Nabídka motorů nebude nijak omezena – Ypsilon S MomoDesign je možné objednat se zážehovým 1,2 8v Fire (51 kW), dostupným i ve verzi na LPG, dvouválcem 0,9 TwinAir (63 kW) a turbodieselem 1,3 MultiJet (70 kW). Ty bude možné kombinovat s manuální, nebo robotizovanou převodovkou.

Výbava pak zahrnuje manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování předních oken, čtyři airbagy nebo rádio.

Ypsilon Elefantino svým stylem cílí hlavně na mladé, dostupná bude od druhého čtvrtletí letošního roku. Vůz bude alternativou k základnímu stupni Silver.

Auto bude možné objednávat s tyrkysovou, béžovou, bílou, šedou nebo tyrkysovo-černou karoserií. Specialitou vnitřku je palubní deska a sedadla s vyobrazenými názvy velkých evropských měst. Hlavice řadicí páky a věnec volantu jsou kožené.

Ypsilon Elefantino bude vybavena dálkovým ovládáním centrálního zamykání, elektrickým stahováním předních oken, čtyřmi airbagy, 15palcovými ocelovými koly nebo přípravou na rádio. Jednotlivé motory budou dostupné jen s manuální převodovkou.

Související články

Témata
27. 2. 2013 05:12
Re: Nic moc:-/
Koupit jde v Německu. To jen debilní importér do ČR ho nenabízí.
26. 2. 2013 20:42
Re: Nic moc:-/
Omlouvam se, nebyla to 1,2 benzin, ale byla to Ypsilonka v nafte. Precijen bylo to loni v lete a od te doby jsem jel v pande prave tou 1,2 a jeste yarisem, tak jsem si to poplet. Kazdopadne to co jsem napsal vyse jinak plati.
Avatar - euro89
26. 2. 2013 20:16
Re: Nic moc:-/
Já myslel, že tu robotizovanou převodovku dávaj v Ypsilonce jen k TwinAiru(?). Jinak pětikilo jsem si projel taky a dokonce 2x (jednou 1,2 Lounge a podruhé Abarth EsseEsse) a musím souhlasit, že ve srovnání s Ypsilonkou to je nebe a dudy - samozřejmě ve prospěch Fiatu 500. :yes: Mě štve, že Fiat nedává do Ypsilonky nebo třeba i do 500 a Pandy 4x4 výbornou atmosférickou 1,4 MultiAir (105CV). Je to jeden z nejlepších motorů do malých aut a Fiat ho v ČR nabízel pouze chvíli do Punta a současnosti nejde koupit už ani tam. :-|
26. 2. 2013 19:26
Re: Povedené mini
Mně osobně se mřížka ala Chrysler (hlavně u Delty) líbí, ale to je věc vkusu
26. 2. 2013 19:25
Re: Nic moc:-/
Ypsilonku mám taktéž projetou (1,2 + robotizovaná převodovka, nejvyšší výbava) a ač fanda automobilky (a italských automobilek obecně) musím souhlasit, že robotizovaná převodovka je příšerná (cuká, někdy zmatečně řadí).
1,2 není špatná, závonička to sice není, ale do města v pohodě.
Exteriér je pěkný ten se povedl.
A co se interiéru týče tomu jsem na chuť taky nepřišel, ale to je věc vkusu.
Suma sumárum já osobně bych zvolil raději 500-vku.
Články odjinud