Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender Project Kingsman: 324 koní má osmiválec z Corvetty

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Instalace výkonnějších motorů do britské terénní klasiky je oblíbenou kratochvílí tunerů. East Coast Defender se na ni specializují...

Floridská firma s výmluvným názvem East Cost Defender představuje dalšího vyšperkovaného terénního Brita, je to jen pár dní, co ukázala výsledek projektu Honey Badger. Aktuální kreace dostala název Project Kingsman. Vzhledem k tomu, že se hranatý ikonický off-road od ledna 2016 na Ostrovech už nevyrábí, za základ musel být zvolen starší kus...

Ale vidět to na něm není. ECD oholili defíka na kost, pardon, ocelový rám a pustili se do renovace a úprav doslova od podlahy. Šasi se vykoupalo pořádně v zinkové lázni, aby za pár let neshnilo, hnědý mor se do něj zakusuje na rozdíl od hliníkových panelů karoserie velmi rád. Renovací prošly doslova každá matička a šroubek.

Místo čtyřválcového turbodieselu Ford Duratorq (Defendery od srpna 2011 používaly jednotky objemu 2,2 l) trůní v přídi vidlicový osmiválec LS9 5,3 l z Corvetty. Ke štěstí mu stačí 239 kW (324 k). Možná se to někomu může zdát málo, protože ladiči Defenderů z východního pobřeží Států umí i výkonnější auta. Jenomže ono i takové stádo s antiaerodynamickou hliníkovou bednou na ocelovém rámu a čtyřech kolech dokáže pěkně zacvičit... A to má jen šestistupňový automat, taktéž z amerického sporťáku.

Defík dostal nový chladič, aby srdce správně pracovalo a nebylo mu příliš teplo, vylepšeny byly pochopitelně brzdy, tovární by takové porci nestačily. Výfuky Borla jsou nerezové, stejně jako brzdové i palivové potrubí a v neposlední řadě tmavá ochranná klec v horní části šedostříbrného „ochránce“. Má hutné pneumatiky, aby se legendární čtyřkolka neztratila ani v terénu. A spoustu LEDek včetně rampy na střeše. A co uvnitř?

Tříramenný sportovní volant, kožené čalounění včetně obou podélných zadních lavic, které si značně modifikovaná stodesítka (prostřední specifikace s rozvorem 110 palců) zachovala. K tomu informační systém od Kenwoodu s dotykovým displejem, navigací, zadní kamerou a podporou Apple CarPlay i Android Auto. Na cestě terénem se tak posádka neztratí. A diody svítí i v kabině.

Než tomuhle kusu Američané vdechli nový život, uplynul více než rok. Práce začaly v červnu 2016 a skončily minulý týden. Ale povedly se, no ne?

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - maxi!
26. 8. 2017 10:56
ze by?
Kingsman: The Secret Service :-!