Land Rover dostane dotaci na vývoj LRX, nové motory potvrzeny
Představu o nejmenším Land Roveru poskytuje studie LRX Concept představená loni na autosalonech v Detroitu a Ženevě. V portfoliu Land Rover mu připadne úloha nejmenšího, nejlehčího a nejúspornějšího modelu.
Podle prohlášení automobilky by měl doplnit luxusní řadu Range Rover. Toto rozhodnutí se zakládá výsledcích průzkumu mezi zákazníky, kteří by uvítali spíše luxusní a lifestylové pojetí spojené se značkou Range Rover. Sériové provedení konceptu LRX tak bude nejmenším modelem v dosavadní téměř čtyřicetileté historii Range Roveru.
Vládní dotace 27 milionů liber (asi 800 milionů Kč) má být významným příspěvkem na náklady spojené s vývojem, které dosahují celkové výše kolem 400 milionů liber. Výroba nového modelu bude probíhat v továrně Halewood, kde se v současné době vyrábí Land Rover Freelander 2 a Jaguar X-Type.
Kromě toho byl potvrzen příchod nových motorů, které se letos představily v Jaguaru XF modelového roku 2010. Nasazení v Land Roverech se dočká přímovstřikový osmiválec o obejmu 5,0 litru, a to jak v atmosférické, tak přeplňované verzi. Bližší údaje zatím nejsou k dispozici, v SUV se ale dá očekávat naladění na menší výkon, než je 283 kW, resp. 375 kW v Jaguarech.
Zájemce o turbodiesely uspokojí třílitrový šestiválec, který přinese výrazný nárůst výkonu při nižší spotřebě paliva. Přinejmenším v Německu nový motor 3,0D vytlačí z nabídky i vznětový osmiválec 3,6 TDV8 – ředitel německého zastoupení Land Roveru Jeff Scott prohlásil, že osmiválec bude po nasazení třílitru „přebytečný“.