Jaguar XFR: Anglická M5 má premiéru v Detroitu
Jaguar ukončí na detroitském autosalonu spekulace ohledně nejvýkonnější verze modelu XF premiérou sériového provedení XFR. Pod kapotou má přeplňovaný osmiválec 5,0 l o výkonu 380 kW.
Nové XFR míří do nejvyšších sfér vyšší střední třídy. Jaguar se chce postavit zavedené německé konkurenci, a proto vrcholné provedení řady XF nabízí prakticky shodný výkon jako BMW M5 a Mercedes-Benz CLS 63 AMG, výkonnější je jen Audi RS6.
Pod přední kapotou je nový kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,0 litrů. Proti starší 4,2l pohonné jednotce zaznamenal nárůst výkonu o 23 % na 380 kW, tohoto maxima je dosaženo při 6000-6500 ot./min. Nejvyšší točivý moment je 625 Nm, díky mechanickému přeplňování je této hodnoty dosaženo v širokém spektru 2500-5500 ot./min.
O přenos momentu na zadní kola se stará šestistupňová automatická převodovka se zesíleným měničem. Čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h je 4,9 s, sprint 400 metrů s pevným startem trvá 13,1 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Další změny techniky ve srovnání se standardním provedením zahrnují elektronicky řízený diferenciál a adaptivní tlumiče, strmější převod řízení a větší brzdové kotouče. Zvenku lze XFR odlišit podle sportovního bodykitu, který zahrnuje například nárazník s většími nasávacími otvory, větrací otvory v přední kapotě, nová zpětná zrcátka, zadní spoiler, čtyři koncovky výfuku nebo nová 20palcová kola.
Jaguar XFR - srovnání s konkurencí | ||||
Model | Jaguar XFR | Audi RS6 | BMW M5 | Mercedes CLS 63 AMG |
Motor | 5,0 V8 S/C | 5,0 V10 TFSI | 5,0 V10 | 6,2 V8 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 10/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 380/6000 | 426/6250 | 373/7550 | 378/6800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 625/2500 | 650/1500 | 520/6100 | 630/5200 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,9 | 4,5 | 4,7 | 4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,5 | 13,9 | 14,8 | 14,5 |