Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XFR: Anglická M5 má premiéru v Detroitu

Diskuze (64)

Jaguar ukončí na detroitském autosalonu spekulace ohledně nejvýkonnější verze modelu XF premiérou sériového provedení XFR. Pod kapotou má přeplňovaný osmiválec 5,0 l o výkonu 380 kW.

Nové XFR míří do nejvyšších sfér vyšší střední třídy. Jaguar se chce postavit zavedené německé konkurenci, a proto vrcholné provedení řady XF nabízí prakticky shodný výkon jako BMW M5 a Mercedes-Benz CLS 63 AMG, výkonnější je jen Audi RS6.

Pod přední kapotou je nový kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,0 litrů. Proti starší 4,2l pohonné jednotce zaznamenal nárůst výkonu o 23 % na 380 kW, tohoto maxima je dosaženo při 6000-6500 ot./min. Nejvyšší točivý moment je 625 Nm, díky mechanickému přeplňování je této hodnoty dosaženo v širokém spektru 2500-5500 ot./min.

O přenos momentu na zadní kola se stará šestistupňová automatická převodovka se zesíleným měničem. Čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h je 4,9 s, sprint 400 metrů s pevným startem trvá 13,1 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Další změny techniky ve srovnání se standardním provedením zahrnují elektronicky řízený diferenciál a adaptivní tlumiče, strmější převod řízení a větší brzdové kotouče. Zvenku lze XFR odlišit podle sportovního bodykitu, který zahrnuje například nárazník s většími nasávacími otvory, větrací otvory v přední kapotě, nová zpětná zrcátka, zadní spoiler, čtyři koncovky výfuku nebo nová 20palcová kola.











Jaguar XFR - srovnání s konkurencí
Model Jaguar XFR Audi RS6 BMW M5 Mercedes
CLS 63 AMG
Motor 5,0 V8 S/C 5,0 V10 TFSI 5,0 V10 6,2 V8
Válce/ventily 8/4 8/4 10/4 8/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 380/6000 426/6250 373/7550 378/6800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 625/2500 650/1500 520/6100 630/5200
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,9 4,5 4,7 4,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,5 13,9 14,8 14,5
Diskuze (64)
14. 1. 2009 21:39
Re: PREMIOVY ARISTOKRAT
Klimu už nechám být, očividně si žádnou fungující neviděl a tu z Audi jen na obrázku.

K MMI: vše základní, přelaďování stanic, skladeb, hlasitost apod. funguje bezproblému a po paměti. Ostatní věci za jízdy nebude dělat nikdo, kdo si váží života.

K designu tohodle XF. Designově není dále, je na začátku. A těžká práce celý Jaguar teprve čeká.
Vytvořili novou tvář, která není nijak zažitá a XF nenavazuje na žádný stávající model. Vykrádá něco ze vzhledu Astonu, ale i tak design nedotahuje. Navíc má velké rezervy ve vyváženosti. Auto, které jsem měl možnost shlédnout a prozkoumat, a už jsem to zde psal Kylii, mělo velmi mnoho rozporů. Některé prvky vyzařovaly charizma, jiné působily doslova levně. Nepoměr. Vnitřní prostor není o žádnou třídu výše (pokud tedy nesrovnáváš A4 a XF), je plně srovnatelný, stejně jako sedadla, která (v Audi A6 oceněna jako jedny z nejlepších ve třídě) nikterak nevybočují.
Jaguar ma image kterou si sám dobrovolně snížil na uroveň německé prémie, v mnohých případech i subprémie. Vyklidil prostor, kde se mohl rovnat Maserati, zcela dobrovolně se degradoval. A anglické vozy mají image dosti pochybnou. Tedy spíše lidé, kteří s nimi jezdí.

;-)
14. 1. 2009 14:38
Re: PREMIOVY ARISTOKRAT
To, ze s klimatizaci netocis kazdy den, ale neomlouva jeji umisteni v Audi. I tak si nekdy pri jizde chces pustit chladnejsi vduch na nohy, jindy vice do prostoru. Tvoje krecovite objajovani Audi je dosti komicke.
Kazde rozhrani je pri jizde skoro nepouzitelne, odvadi prilis pozornosti. MMI je ale primo nebezpecne, postradajici logiku napr. Idrivu.
Zde je clanek o Jaguaru. Kdyz uz chces porovnavat s Audi, Jaguar je designove mnohel dale. Modely od sebe hrave rozeznas, pritom vis, ze jde o Jaguar. Zde i XK je interier velice vkusny, ergonimicky temer nekritizovatelny. Posaz, prostor, vse je o tridu vyse nez u Audi.
Co ale stavi Jaguar vzdy nad Audi? Image.
14. 1. 2009 10:34
Re: Renesance
už sa nebojím :-)

13. 1. 2009 22:51
Re: Renesance
Sadni si do BMW a do Mercedesu a uvidis rozdiel. BMW je skor sportove nez luxusne auto.
13. 1. 2009 11:55
Re: Kríze naproti...
správně! Takže postupuj presne podla návodu od jurajos-a ja som ochotný ťa zbaviť tvojho Volva, dokonca ešte ti aj nejaký groš za neho zaplatím, berieš? >:D