Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lanzante připraví sérii Porsche 911 Turbo s motorem z F1

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 10. 2018
10
Zobrazit náhledy (10)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Britská firma Lanzante se rozhodla zastínit všechny dosavadní společnosti, které se věnují úpravám Porsche 911 a postaví celkem jedenáct vozů, za jejichž zadní nápravu uloží motory skutečně používané v monopostech F1.

Společnost Lanzante se sídlem v Petersfieldu v anglickém Hampshire založil Paul Lanzante v sedmdesátých letech dvacátého století. K jejím největším úspěchům patří vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1995, kdy ji reprezentoval McLaren F1.

Nedávno jméno této firmy proběhlo v médiích v souvislosti s úpravou pětice čistě okruhových hypersportů McLaren P1 GTR v model P1 LM, který je schválen pro běžný silniční provoz. V současnosti se tato firma, která má bohaté zkušenosti se závodními vozy značek McLaren, Porsche a Lotus věnuje opravám i renovacím klasických vozů, přípravě klasických i moderních vozů pro závody a nejnověji rozjíždí úžasný projekt.

Tím se má stát stavba jedenácti vozů Porsche 911 Turbo, známých i pod interním továrním označením 930, s motory používanými původně v monopostech F1. Za zadní nápravu těchto vozů se díky spolupráci s McLaren Racing usadí vidlicový šestiválec o objemu 1,5 litru s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvojicí turbodmychadel, který nese značku TAG turbo a proslavil se právě v monopostech stáje McLaren.

Lanzante potvrdilo stavbu těchto vozů prostřednictvím svého účtu na Instagramu a chce s nimi navázat na vůz, který byl již před lety k vidění například i v McLaren Technology Centre. Ten se na první pohled od výchozího Porsche 911 Turbo lišil prakticky jen spoilerem pod přídí a koly ve stylu úprav německé společnosti Ruf Automobile GmbH. V interiéru pak výraznou odlišnost představoval otáčkoměr s označením TAG Turbo a červeným polem až za 9000 otáčkami za minutu.

Nově postavená Porsche s motory TAG Turbo, pocházejícími z vývojového oddělení společnosti Porsche, mají vycházet ze sériových vozů s interním označením 930. Do jejich zádí mají zamířit motory, které byly skutečně v letech 1984 až 1987 používány v monopostech F1. Původ a historii každého motoru pak mají dokumentovat štítky, které budou k vidění po otevření kapoty motoru.

Dynamické schopnosti Porsche s motorem TAG turbo sice prozatím známy nejsou, ale o jeho schopnostech a kvalitách ledacos vypovídá skutečnost, že tým z Wokingu s těmito motory vyhrál v letech 1984 až 1987 pětadvacet Grand Prix. McLaren jim vděčí za dva konstruktérské tituly, zatímco Niki Lauda za mistrovský titul z roku 1984 a Alain Prost za mistrovské tituly z let 1985 a 1986.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor