Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lanzante připraví sérii Porsche 911 Turbo s motorem z F1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Britská firma Lanzante se rozhodla zastínit všechny dosavadní společnosti, které se věnují úpravám Porsche 911 a postaví celkem jedenáct vozů, za jejichž zadní nápravu uloží motory skutečně používané v monopostech F1.

Společnost Lanzante se sídlem v Petersfieldu v anglickém Hampshire založil Paul Lanzante v sedmdesátých letech dvacátého století. K jejím největším úspěchům patří vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1995, kdy ji reprezentoval McLaren F1.

Nedávno jméno této firmy proběhlo v médiích v souvislosti s úpravou pětice čistě okruhových hypersportů McLaren P1 GTR v model P1 LM, který je schválen pro běžný silniční provoz. V současnosti se tato firma, která má bohaté zkušenosti se závodními vozy značek McLaren, Porsche a Lotus věnuje opravám i renovacím klasických vozů, přípravě klasických i moderních vozů pro závody a nejnověji rozjíždí úžasný projekt.

Tím se má stát stavba jedenácti vozů Porsche 911 Turbo, známých i pod interním továrním označením 930, s motory používanými původně v monopostech F1. Za zadní nápravu těchto vozů se díky spolupráci s McLaren Racing usadí vidlicový šestiválec o objemu 1,5 litru s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvojicí turbodmychadel, který nese značku TAG turbo a proslavil se právě v monopostech stáje McLaren.

Lanzante potvrdilo stavbu těchto vozů prostřednictvím svého účtu na Instagramu a chce s nimi navázat na vůz, který byl již před lety k vidění například i v McLaren Technology Centre. Ten se na první pohled od výchozího Porsche 911 Turbo lišil prakticky jen spoilerem pod přídí a koly ve stylu úprav německé společnosti Ruf Automobile GmbH. V interiéru pak výraznou odlišnost představoval otáčkoměr s označením TAG Turbo a červeným polem až za 9000 otáčkami za minutu.

Nově postavená Porsche s motory TAG Turbo, pocházejícími z vývojového oddělení společnosti Porsche, mají vycházet ze sériových vozů s interním označením 930. Do jejich zádí mají zamířit motory, které byly skutečně v letech 1984 až 1987 používány v monopostech F1. Původ a historii každého motoru pak mají dokumentovat štítky, které budou k vidění po otevření kapoty motoru.

Dynamické schopnosti Porsche s motorem TAG turbo sice prozatím známy nejsou, ale o jeho schopnostech a kvalitách ledacos vypovídá skutečnost, že tým z Wokingu s těmito motory vyhrál v letech 1984 až 1987 pětadvacet Grand Prix. McLaren jim vděčí za dva konstruktérské tituly, zatímco Niki Lauda za mistrovský titul z roku 1984 a Alain Prost za mistrovské tituly z let 1985 a 1986.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)