Leden 2011: 30 % produkce Škody Auto míří do Číny

Loni v lednu Škoda prodala 54.100 vozů, letos 68.400 vozů. Značka tak i v novém roce jasně sleduje růstový trend. Mimořádnému zájmu se na počátku roku těšily modelové řady Fabia (+30,9 %) a Superb (+80,3 %). Vysokých dvojciferných přírůstků podnik dále dosáhl v růstových regionech – v Číně, Indii a v Rusku.
Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4.200 vozů (+1,2 % v porovnání s rokem 2010). Nárůst o 234 % zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37 %, Octavia Combi o 37 %.
Ve střední a východní Evropě je Škoda tradičně velmi silná, ale letos v lednu zaznamenala mj. díky nízké srovnávací základně až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71 %, v Chorvatsku o 59 %. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba 1.000 vozy a tržním podílem 22 % (leden 2010: 15,6%).
Prodeje rostly i v západní Evropě (mimo Německa) a to o 22 % na 19.200 vozů (leden 2010: 15.700 vozů). V Nizozemsku značka prodala více než 3.000 vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek (leden 2010: 600 vozů). Značných přírůstků bylo dosaženo také v Belgii (+120 %), Švédsku (+35 %), Irsku (+31 %) a Rakousku (+15 %).
Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40,0 % a dosáhl počtu 20.500 vozů. V Rusku se automobilce podařilo s 3.400 prodanými vozy odbyt téměř zdvojnásobit (leden 2010: 1.800 vozů; +84 %). V Indii dosáhla Škoda růstu o 60 %, zákazníkům bylo dodáno 2.800 vozů.
Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 %, Izrael s +75,7 % a Austrálie s růstem o 25 %.
Dodávky zákazníkům v lednu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s lednem 2010): Octavia (29.800 vozů/ +22,2 %), Fabia (20.000 vozů/ +30,9 %), Superb (10.700 vozů/ +80,3 %), Yeti (4.600 vozů/ +27,3 %), Roomster (2.100 vozů/-8,5 %), Octavia Tour (1.100 vozů/-56,6 %).