Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

David Bureš David Bureš 17. 1. 2018 • 18:37
24
15
Zobrazit náhledy (24)
Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition Land Rover Defender Works V8 Edition
Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.

Land Rover Defender patří mezi legendy automobilového světa. Od roku 2016 se však nevyrábí, a tak jeho fanoušci s nadějemi vyhlíží nástupce. Než však v druhé polovině roku přijde, přichystal si Land Rover jednu specialitu. Přivítejte Land Rover Defender Works V8 Edition slavící 70 let od založení britského specialisty na SUV a terénní vozy.

Limitovaná edice si zachová tradiční vzhled, bude mít však speciální útroby. Defender Works V8 Edition bude poháněn pětilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu 298 kW a točivém momentu 515 N.m. Jedná se tedy o vůbec nejvýkonnější a nejrychlejší Defender historie. Z 0-96 km/h zrychlí za 5,6 sekundy a jede maximální rychlostí 170 km/h.

Osmiválcový motor bude spolupracovat s osmistupňovým automatem z dílny ZF doplněným o sportovní režim. Úpravy dále zahrnují vylepšený brzdový systém nebo přepracovaný podvozek s novými tlumiči, pružinami i stabilizátory.

Speciální edici bude možné pořídit v jedné z osmi nabízených barev karoserie, které budou kontrastovat s černými detaily – 18palcovými hliníkovými koly, střechou, maskou chladiče nebo podběhy. Uvnitř najdeme kožené čalounění použité vedle sedaček Recaro i na palubní desce, celek dále doplňují diodové světlomety nebo multimediální systém.

„Myšlenka opětovného příchodu osmiválcového Defenderu bylo něco, o čem jsme diskutovali už od roku 2014, kdy se vůz stále vyráběl. Věděli jsme, že existuje poptávka po silném a rychlém Defenderu,“ říká Tim Hanning, ředitel Jaguar Land Rover Classic. Osmiválec v Defenderu není nic nového, k dispozici byl mezi lety 1979 a 1998. Postupně šlo o 3,5litrový, 3,9litrový a čtyřlitrový agregát.

Land Rover postaví celkem 150 exemplářů Defenderu Works V8 Edition. Nepůjde však o nově vyrobené exempláře, místo toho automobilka speciálně vybere 150 aut, které přestaví do požadované podoby. Auto bude možné přestavět jak ze základní varianty 90 (s rozvorem 2.360 mm), tak z prodloužené 110 (rozvor 2.794 mm).

Ceny startují na částce 150.000 liber za krátkou variantu, což odpovídá zhruba 4,3 milionu Kč. Auto je primárně určeno pro britský trh, do Evropy však půjde dovést na individuální žádost. Komu by to přišlo už moc, může si u Land Rover Classic objednat alespoň vybrané změny inspirované osmiválcovou edicí. Jde o posílení vznětového motoru, lepší brzdy nebo upravený podvozek.

Témata
18. 1. 2018 14:05
Re: Před 40 lety ...
Děkuji.
18. 1. 2018 13:56
Re: Před 40 lety ...
Dobre si to napísal.
18. 1. 2018 11:25
Re: Před 40 lety ...
Nevím jestli krev. Chtěl jsem to naopak napsat citlivě, objektivně a jemně. :-)
Je pravda, že jsem byl hodně zklamán a pokud to půjde, nikdy v něm už nechci jet. Nechtěl bych ho ani v této limitce a ani do hypotetické sbírky. Defendera nelze brát jako auto, patří mezi pracovní stroje. A i pokud bych musel přejet Afriku autem a měl volbu, stejně bych si dnes vybral něco jiného.

Nechci ale vůbec nikomu upírat to, aby si užil poježdění s legendou. ;-) Zvenčí může mnohým připadat tato legendami opředená fosílie báječně, jen opravdový fanda mu však zůstane nakloněn i po jízdách v něm.

A k titulku. Myslím, že jednorázová 150 ks série není ten pravý důvod pro nadšení z návratu a ještě k tomu s obligátním vykřičníkem.
18. 1. 2018 11:17
Re: Před 40 lety ...
Oba Defendery, co jsem měl tu čest, měly hladké koženkové sedačky a na podlaze gumu. "Hadra" (pán je asi z Moravy) tam nebyla žádná.

Nepopírám kupce. Co jsem napsal je jen můj osobní názor a nechci ho nikomu nutit. Ostatně od toho zde ty diskuze asi i jsou. Nějaké nesouhlasné reakce jsem očekával a nevadí mi.
Avatar - maxi!
18. 1. 2018 09:21
Re: Hm, takže žádný nový auta,
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku