Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární Walter Röhrl má úžasné Porsche 356. Vzadu je motor z 911 Turbo

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Legendární světový jezdec rallye Walter Röhrl má slabost pro vozy Porsche. Tahle jeho 356 s motorem z 911 Turbo by se vám mohla líbit.

Projekt Porsche 356 3000 RR má navíc za sebou pozoruhodný příběh. Na počátku stál jistý Rakušan Viktor Grahser, letecký mechanik a fanoušek automobilů Porsche, který žil několik desetiletí v Austrálii.

Když se ale v devadesátých letech vrátil domů, přivezl si s sebou také právě vizi projektu křížence 356 s motorem z původního Porsche 930 - tedy první 911 Turbo. A také základ v podobě tří 356.

Grahser bohužel už svou vizi nezvládl dokončit, náhle totiž zemřel. Až v roce 2012 se k pozůstalosti, zahrnující zmíněné vozy, dostal Rafael Diez, který stojí za společností Diez Classic. A rozhodl se, že projekt dokončí.

Vzal tedy Porsche 356B Roadster z roku 1959 a jeho čtyřválec nahradil přeplňovaným plochým třílitrem z Porsche 930 z roku 1977. A provedl i další úpravy, ostatně určitě vás na první pohled zaujaly rozšířené blatníky. Pro karoserii Diez vybral břidlicovou šedou, pro interiér červenou.

V roce 2018 pak Diez oslovil Waltera Röhrla, jestli by výsledek s 260koňovým motorem neotestoval. Slavný závodník souhlasil, i když nečekal nic zajímavého. Zdálo se mu totiž, že toho bylo změněno až moc - a že takové auto nemůže fungovat.

"Nakonec mě ale ohromilo, jak skvěle je vůz vyvážený a jak hladce a přesně jezdí. A také je s ním spousta zábavy," popsal dojmy Röhrl, kterého 356 tak uchvátila, že si ji nakonec koupil.

Co by na takový konec asi řekl VIktor Grahser?

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

19. 3. 2020 08:18
Řekl bych...
...že z 356 zůstala jen část karoserie. Myslím, že podvozek je převzatý z 911 také. Ale hezká úprava :yes:

Jo a jednu jízdu řízenou Walterem k tomu, na druhou ho svezu já :D