Leopard Roadster: Německý tank? Ne, polský roadster!
Když se řekne Leopard, možná se vám vybaví jisté kočkovitá šelma, ale vsadím se, že si spíše vzpomenete na německý tank, jehož kariéra se začala v polovině šedesátých let. Těžko říci, který subjekt měli na mysli tvůrci polského sporťáku Leopard Roadster, ale na tom asi nesejde. Důležitější je, že existuje a tím pádem je trh exkluzivních sportovních aut zase o něco bohatší.
Leopard Roadster vyznává retrostyl a velmi se tak podobá modelům britské značky Morgan, na rozdíl od ní ale pod klasicky vyhlížejícím kabátem spoléhá na nejmodernější techniku, zejména pak na americký celohliníkový vidlicový osmiválec 6,0 l o výkonu 430 koní (316 kW) a s točivým momentem 575 N.m. Ten bude s 1,2 tuny vážícím dvoumístným vozem s hliníkovým šasi i karoserií asi velmi slušně cvičit - zrychlení z klidu na stovku zvládne za 4 sekundy a jeho maximální rychlost činí 250 km/h.
Krocení šelmy dostaly na starosti 305mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny, vzadu byste našli 28mm disky, vše od specialistů Brembo. Přední náprava využívá 16" kola s pneumatikami 225/50, zadní poháněná kola mají rozměr 225/50 R 17. Posádku a kožený interiér v retrostylu chrání před nepřízní počasí pouze dva větrné štítky. Ovšem zatímco na motoru a šasi si dali tvůrci auta záležet, zbývající technika zůstává na "spartánské" úrovni - nikde žádné airbagy ani jiná elektronika. To ovšem není na překážku sebevědomé ceně, která odpovídá exkluzivitě auta - 100.000 euro.