Lexus GS 350 (2012): Generační přiostření
Na soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach se představila čtvrtá generace Lexusu GS. Sedan vyšší střední v nejnovějším vydání nastupuje stejnou cestu, jakou automobilka vykročila s kompaktním hatchbackem CT.
Design sází na odvážnější křivky a sportovnějšího ducha. Nové tvary ale současně navzdory prakticky nezměněným vnějším rozměrům ukrývají prostornější interiér a objemnější zavazadlový prostor. Zároveň nová generace přichází s lepší aerodynamikou, která sníží už tak dobrý koeficient aerodynamického odporu (0,27).
Přepracovaná podvozková platforma má mezigeneračně větší tuhost. Nově vyvinuté, a díky hliníkovým ramenům odlehčené, zavěšení má vpředu o 40 a vzadu o 50 mm širší rozchod kol.
Interiér se také drží stylu naznačeného řadou CT. Kromě bohaté komfortní výbavy (včetně např. příplatkového audia Mark Levinson) nabídne i vysokou úroveň bezpečnosti: pět párů airbagů (čelní, okenní, boční vpředu, boční vzadu a kolenní pro oba přední pasažéry), aktivního asistenta pro jízdu v pruzích, head-up displej a další.
Překvapením jsou pohonné jednotky. Navzdory představení na americké půdě se zatím Lexus vyhýbá hybridnímu pohonu. Jediná představená motorizace GS 350 dává z objemu 3,5 litru 225 kW při 6400 min-1 a 375 Nm při 4800 min-1. To jsou stejné parametry jako u předchůdce a proti předchozí generaci se nezměnil ani počet převodů u šestistupňové automatické převodovky.
Při premiéře bylo potvrzeno, že později se představí již tradiční hybridní verze i sportovněji zaměřený F-Sport. Tyto modely zamíří i k nám, naopak zážehový šestiválec GS 350 se bude na evropském kontinentu prodávat jen v Rusku, na Ukrajině a v Kazachstánu.
Prodej v ČR bude zahájen v dubnu 2012.