Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LF-Gh: První fotografie nástupce řady GS

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Lexus Future Grand Touring Hybrid bude mít premiéru na autosalonu v New Yorku.

První snímky nového sedanu naznačují, že Lexus se hodlá vydat směrem rozvinutí agresivnějšího designu. Tedy přinejměnším na studii, která bude předskokanem nového GS.

Složitý název LF-Gh automobilka nakonec vyložila jako Lexus Future Grand Touring. Luxusní značka Toyoty slibuje předefinování standardů velkého cestování, ale podstatnější asi bude, zda se podaří posunout prodejní počty blíže zavedené evropské produkci.

Aktuální (třetí) generace je na trhu od roku 2006. Hned první rok výroby byl tím nejúspěšnějším v historii řady GS (výroba 51.290 vozů), v následujících letech už produkce jen klesala (2007 - 45.588 ks, 2008 - 32.828 ks, 2009 - 11.565 ks) a nic na tom nezměnila ani ve své době unikátní hybridní verze GS 450h (od roku 2007).

Relativní neúspěch řady GS lze vyčíst z toho, že větší a dražší LS bylo v roce 2007 vyrobeno ve více než 70 tisících exemplářů a podstatně lépe se LS prodávalo i v letech 2009 a 2010.

Současný model GS se světu ukázal nejprve také jako koncept. Studie LF-S (Lexus Future Sedan) z roku 2003 ale byla produkčnímu autu vzhledově poměrně vzdálená. Koncept a definitivní podobu třetí generace řady GS ale také dělila dva roky.

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Avatar - Ondore
8. 4. 2011 10:24
Re: Ta čísla
Tie vaše ručníky a mokré hadry, pôsobivé vyjadrovanie od avwtofans ultras germans, to máš pravdu. Ani sa nejdem pýtať, či tých 222ks Passatov je na mašlu, tak nejak by sa to malo povedať v tomto slovníku, nie?

Tiež idem postupne:
1.) GS-ka sa spolu predalo cca 300.000 ks, auto s priemernou cenovkou dosť nad milión, za prepadák to naozaj môže označiť iba zaslepenec. Áno, v US je podstatne predávanejší model ES (cca priemer 100.000 ks ročne), alebo spomenuté trucks, ale hovoriť o neúspechu?
2.) Kočkopes len do určitej miery, Tvojou vlastnou zásluhou. Ja som v prvom rade poukazoval na to, že v US sa podstatne viac predáva iná kategória (trucks), čo sa Ti samozrejme do krámu moc nehodí.
Passat bol perlička a volne nadväzoval na našu predošlú diskusiu pod Lexusom asi pred rokom, kde si ho vytiahol TY a cenovkou + 2,5l motorom v US si dokazoval, aké je to porovnateľné auto s Lexom. Chápem, že to číslo pre Teba musela byť hořká pilulka, keby som mal účelovo porovnávať predaj Passata a IS-ka v US, tak by si mal penu u huby.

Rozdiel medzi nami je v tom, že Ty si chytil najslabšieho čísla Lexus v histórii, ja som vytiahol najlepší mesiac VW za posledných min. 5 rokov. A v tomto super VW mesiaci keď spočítaš dokopy predaj Golf+Beetle+EOS+Passat+CC+Tiguan+Routan tak dostaneš cca číslo predaja RX - jediného Lexus modelu za jediný mesiac. Čo z toho vyvodzuješ tou vašou logikou, mal by snáď VW v USA hodiť ručník do ringu a odísť so stiahnutým chvostom? Ak máš guráž hodnotiť Lex v US ako neúspešný, pozri sa do vlastnej stajne.

Dinare, chcelo by to trošku inteligencie, úcty k ostatným súperom a nadhľad. Snažiť sa deklasovať Lex na jednom z jeho najsilnejších trhov môžeš naozaj iba účelovým výberom čísiel, ako si to predviedol vyššie. IQ tých, od ktorých dostávaš za svoje číslo potlesk je hodné povestného mokrého hadru za vrátnicí, ak si si len potreboval rypnúť, prinášam Ti tip na striebornom podnose - Lexus SC.
Avatar - Dinar
8. 4. 2011 07:13
Re: Ta čísla
Tak postupně:
ano, první věta dost vypovídá, nejvíc o tom, jak se na autosvět díváš, takový autofan ultras,

k druhému odstavci. Klasický pesjkokočičkovský dort, jedno o čem článek či diskuse je, stačí napsat vw, nacpat tam nějaká ta čísla, a hezky všecho zamíchat. Je tu článek o GS, konkurentovi neměcké premie ve vyšší střední, od kohokoliv alespoň předstírajícího přehled v kombinaci s intelektem, bych čekal argumentaci čísly 5er, éčka nebo A6. Za blábolení o VW u čísel Lexuse nejspíš sklidíš potlesk těch prostších, pokud ti jde o tohle, hodně štěstí. Pro mě je prostě informace o 11tis. kusech vyrobených GS ročně docela šokující, přiznávám, vždyť to jsou čísla nějaké maloseriovky, nerozumím tomu, domácí trh GS nechce? Vždyť japonský trh je srovnatelný s německým, představa, že se v Německu neprodá některého z D3 konkurentů ani deset tisíc je prostě nemyslitelná. Znova říkám, GS bych nepovažoval za nějak úspěšný model, ale těch 50tis. bych tipnul (obzvlášť po masáži us trhem), 11tis. je na ručník.
7. 4. 2011 17:23
Re: Potěš koště...
vzhledem k tomu, co to slovo znamená, tak by to ale odpovídalo >:-[]
Avatar - Ondore
7. 4. 2011 15:38
Re: Ta čísla
Jeeej, toľko radosti v Tvojich písmenkách! >:D

Zdá sa to neuveriteľné, ale v US má Lexus tuším 10 modelov a najpredávanejšie sú tzv "trucks", čiže RX, GX, LX - kto by to povedal, čo? Nečakané... Keď si ich zoberieme po rade, tak RX sa predá cca 20x viac, GX cca 3x viac a LX sa predáva cca v rovnakých počtoch, ako GS, ovšem cenovka sa začína na 80 tis. USD. A toho RX-ka sa tam predá viac, ako ktoréhokoľvek z modelov VW, to je dosť smutné, nie? Chceš číslo mesiaca? Apoštol víry, 12/2010, čiže najsilnejší mesiac v celej VW histórii - spolu 222 ks, slovom dvestodvadsaťdva...
Avatar - Glaukos
7. 4. 2011 14:51
Re: Potěš koště...
hlavně, že tě nenapadlo hentai car >:-[]