Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LS 600h L: budoucnost už začala

Ondřej Láník
Diskuze (187)
Půl roku po zahájení prodeje nového Lexusu LS příjde na severoamerický trh první hybridní osmiválcový automobil. LS 600h L - nová vlajková lod Lexusu - má mít jízdní výkony srovnatelné s konkurenčními dvanáctiválci, ale to není vše...

Půl roku po zahájení prodeje nového Lexusu LS příjde na severoamerický trh první hybridní osmiválcový automobil. LS 600h L - nová vlajková lod Lexusu - má mít jízdní výkony srovnatelné s konkurenčními dvanáctiválci a spotřebu si přitom má udržovat nad úrovní konkurenčních osmiválců a nad mnoha vidlicovými šestiválci.

Nový Lexus LS 600h L je skutečným nositelem nových technologií. Najdeme v něm asi vše, co dnes Toyota umí vyrobit za rozumné peníze. Začneme-li ústrojím pohonu, je nový model vybaven zcela novým vidlicovým motorem 5.0 V8, který je doplněn vysokovýkonnými elektromotory. Kombinovaný hybridní systém obdobného uspořádání jako v Priusu, RX 400h nebo GS 450h, má mít nejvyšší výkon přes 315 kW, podrobnější specifikaci však výrobce zatím nezveřejnil. Značný točivý moment, produkovaný kombinací objemného motoru a mohutných elektromotorů bude přenášen všemi koly. Standardní Lexusy LS 460 jsou poháněny osmiválcovým motorem spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou a hnací síla se přitom přenáší prostřednictvím zadních kol.

Mezi velké novinky patří také Advanced Pre-Collision System (APCS), tedy obdoba systému PreCrash z dílny DaimlerChrysler. Toyota využívá kombinace několika signálů a to ze dvou kamer na přídi a radarového snímače, které monitorují prostor před vozem a jsou schopny detekovat i nekovové předměty (člověka). Třetí kamera je umístěna na sloupku řízení, kde snímá tvář člověka za volantem a vyhodnocuje potenciálně rizikové situace, při nichž se řidič nevěnuje dostatečně řízení. Jakmile se v takové chvíli objeví překážka před vozidlem, na kterou řidiče nereaguje, systém nejprve akustickým a vizuálním signálem upozorní řidiče na hrozící nebezpečí. Pokud se překážka dále přibližuje, systém začíná jemně přibrzďovat, aby řidiči pomohl při vyhýbání se překážce. Současně se mění převodový poměr řízení, které se stává přímější. Brzdový systém je mezitím připraven okamžitě zasáhnout plnou silou, pokud řidič žádá razantní brzdění, předepínače bezpečnostních pásů se připravují na hrozící náraz.

Další technologické novinky čekají posádku v interiéru. Ten nabízí díky exkluzivnímu prodlouženému rozvoru o 13 centimetrů více místa na zadních sedadlech. Atmosféru na palubě bedlivě sleduje čtyřzónová automatická klimatizace se zvlhčováním vzduchu, o pohodlí dbají luxusní ventilovaná a všestranně elektricky nastavitelná zadní křesla nebo satelitní digitální rádio.

LS 600h L zřejmě udrží prvenství v aplikaci prvních LED zdrojů využitých pro přední potkávací světlomety.

Na americký trh se hybridní vlajková loď dostane půlrok po zahájení prodeje LS 460 a LS 460 L (říjen 2006), tedy přibližně v dubnu příštího roku.

Ondřej Láník
Diskuze (187)
13. 4. 2006 22:32
Re: No jo, máme problem.. velkej
Nejanči, Tome, jaké obavy?... tady je to šumafuk. Průměrný stáří auta je tu 16 let... Hybrid... to je jen geniální tah automobilek, jak si za naše peníze vyzkoušet možné pohony, tedy hlavně zkoušet výdrž baterií. Jinak je to samozřejmě nesmysl... Máš 2 motory a spotřebuješ hodně benzínu, protože šmejkáš baterie... Samozřejmě, že hybrid není perspektivní... avšak možný. Ale pokud tedy nebudeme jednou jezdit na nedopitý panáky, vypadne z hybrida za pár let provozuschopnej motor. Tak jim to tak nebašti... není vůbec třeba onanovat nad autzem prošpikovaným technikou. Koneckonců, jestli ti není líto, žes nemoh´ v šedesátejch létech prohánět ostrý, syrový Ferrari někde mazi Milánem a Mnichovem... tak nemůžeš mít auta pod kůží. A nezapomeň, že to, nad čím tu dnes tečeš, budeš považovat za 5 let za úsměvnou historii... Pokud jsi dnes četl diskuzi podrobně, tak tu padly dvě významné věty - Mari napsal jednu - že totiž Lex povýšil techniku nad smysl auta obecně, a Jirka napsal druhou - že totiž posuzování, které auto je lepší je ošidné... když ti třeba pod zadkem bude sedět to auto, které skončí v nějakém soubojí na druhém místě. A konečně... píšem dnes o autu, kterého se tu prodá asi tolik kusů za rok jako ponorek... možná i tomu by mělo odpovídat nadšení obsažené v našich textech... Jásejme nad ROOMSTEREM, nad YARISEM, to jsou ikony dne.
13. 4. 2006 20:25
Re: No jo, máme problém
:-) :yes:
13. 4. 2006 19:26
Re: No jo, máme problém
>:-[]
13. 4. 2006 19:25
Re: No jo, máme problém
Krásně napsáno :yes: Hele, tady píše ještě jeden Jirka a ten má IP co začíná tuším na 85... (znal designéra Krále) to jsi ty z jiného PC nebo ne? Když tak byste měli střihat o Jirku... nechci radit, ale George (miláček žen) je taky dobrej. :yes:
13. 4. 2006 19:21
Re: No jo, máme problém
Hele, to je jasný. Necháme se vyholit, a do kůže nad čelem nám v servisu imlantujou kontakt. Jak sedneš, zastrčíš do hlavy kablík, Na levý ucho kolíčkem přiděláš zem a na druhý ucho nulák, a vyrazíš. Bude to obousměrný, takže jak si prdneš, dostaneš malou elektrickou ránu, abys nezasvinil klimačku. Já tu psal už asi stokrát, že nejlepší klimačka je žádná klimačka. Po ní následje klimačka manuální, po ní automatická a až na konci, jako teplotní nesmysl je klimačku zónová... I když, hele, jedu, na hlavu pouštím 18... kvůli mozku... to víš, starší hoch. Ovšem na nádobíčko, tam valím 26... dokonalé. ;-) :yes: Manželka to má ráda obráceně... :-) pěkná blbost, co? :-) Tak jinak... Manželka to má ráda jinak :-) nohy i hlava 22... celou cestu se hádáme, že si ovlivňujem teplotu... jak říkám... zlatá 911 cabrio :-)