Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln Navigator 2015: Omlazené luxusní SUV už pouze se šestiválcem

Michal Fokt
Diskuze (5)
Po dlouhých sedmi letech přichází první rozsáhlejší vylepšení prémiového SUV koncernu Ford a přináší s sebou celou řadu významných změn.

Mít v současnosti jednu generaci auta v prodeji sedm let, to už od automobilek vyžaduje hodně pevné nervy, v naprosté většině případů totiž je samozřejmostí pětiletý životní cyklus a po sedmi letech se už pomalu přichází řada na facelift nástupce. Ne tak u Lincolnu. Jeho full-size luxusní SUV Navigator už je mezí námi sedm let a za tu dobu neprošlo ani žádným významnějším faceliftem!

To se ovšem nyní změnilo. Důvodem ovšem rozhodně nebylo, že by Lincoln bez modernizace současné generace představil rovnou generaci novou, po sedmi letech přichází teprve první rozsáhlý facelift. Je ovšem třeba přiznat, že je opravdu důkladný. Vůz má novou příď s xenonovými světlomety a denními LED, opticky více sjednocenou s ostatními modely značky, přepracovanou záď s LED svítilnami a jasně ho identifikujete pouze při pohledu z boku, jenž se prakticky nezměnil, tedy až na nová kola o velikosti 22 palců.

Základní tvary byl zachovány také u palubní desky sedmimístného SUV, ale středový panel a přístrojový štít jsou nové, přičemž decentně upraveny jsou i další části desky. Nesmí chybět ani dotyková obrazovka infotainmentového systému o úhlopříčce 8", kterou doplňuje 4,2" displej v kapličce s přístroji.

K radikální změně došlo i co se pohonného ústrojí týče. Na odpočinek odešel motor Triton V8 o objemu 5,4 l, jenž byl nahrazen turbodmychadlem přeplňovaným V6 3.5 EcoBoost. Ten je v Navigatoru naladěn na výkon 276 kW a točivý moment 582 N.m, což představuje v rámci koncernu Ford jeho prozatím nejsilnější verzi. Zkombinován je se šestistupňovým automatem. Ford tedy bere slib, že downsizuje své motory i na domácím americkém trhu, opravdu vážně.

Lincoln slibuje s oturbeným V6 jak lepší dynamiku, tak nižší spotřebu, než u atmosférického V8, navíc autu nově umožňuje táhnout přívěs o váze až 9000 liber, tedy téměř 4100 kg, což je nejlepší hodnota ve třídě. V nabídce bude jak verze s pohonem zadních, tak všech čtyř kol. Ta využívají standardně adaptivní tlumiče, aby vykompenzovaly neduhy vozidla s nosným rámem. Výroba vozu započne koncem letošního léta a prodej bude zahájen na podzim.

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - Barrichello
24. 1. 2014 08:50
Re: Konec Navigatoru
Je to zastaralý no....zase šetření na špatným místě, ono se jim to vymstí.....
Avatar - Pekelná Micinka
24. 1. 2014 01:11
Re: Konec Navigatoru
Nerad, ale souhlasím. Mně se to z venku nelíbí. Nepřeju jim špatné prodeje, ale vpodstatě si je lepší nazaslouží.
Avatar - Lonestarstate
23. 1. 2014 23:49
Re: Konec Navigatoru
Taky si myslím. Tohle už pomalu ani nejde dávat do stejné ligy jako Escalade. V6 a některé části exteriéru nepředělané déle jak dekádu..... :-(
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2014 20:24
Re: Konec Navigatoru
Tak přesně tohle byla první věc, která mě napadla, když jsem dnes viděl první obrázky a info. Tenhle facelift měl být před třemi lety a nyní se představit fungl nová generace
Avatar - Glaukos
23. 1. 2014 18:03
Konec Navigatoru
Jsem fanda Lincolnu, ale tohle prostě nemá proti nového Escalade žádnou šanci. U Fordu budou rádi, když budou dál prodávat těch 8000 kusů za rok