Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus elektrickým hypersportem Evija zahajuje novou éru. Co chystá dál?

David Bureš
Diskuze (1)

Evija se stává novou vlajkovou lodí značky z Hethelu. Naznačuje nejen design, ale také techniku budoucích Lotusů.

Lotus tento týden vstoupil do nové éry, když představil nový hypersport s elektrickým pohonem Evija. Ten se stal prvním dílem značky po jejím převzetím čínskou automobilkou Geely, které chce ukázat, že budoucnost Lotusu je díky finanční injekci z Číny konečně zaručena. Co však Lotus pro následující roky vůbec chystá?

„Jakmile postavíme 130 kusů našeho hypersportu, soustředíme se na přepracování řady našich sportovních automobilů. Do konce příštího roku vám ukážeme sportovní vůz poháněný spalovacím motorem, který se krátce na to začne prodávat. Po tomto autě bude každý Lotus, v každém segmentu, dostupný i v plně elektrické verzi,“ prozrazuje generální ředitel Lotusu Phil Popham.

O chystaném SUV je Popham tajemný, dřívější zprávy však naznačují, že se představí v příštím roce. Konkurovat bude chtít Porsche Macan, vsadit chce na perfektní jízdní vlastnosti. Technika bude údajně převzata od Volva, což dává smysl – švédská automobilka rovněž patří Geely, stejně jako Lotus, a tak by tento krok byl finančně výhodný. Dnes Lotus používá agregáty od Toyoty.

Co se týče budoucích aut, mají být věrni tradičnímu charakteru Lotusu. „Náš desetiletý plán nazývaný Vize 80 zahrnuje závazek být od prvního do posledního bodu, za každou cenu pro řidiče. Modely Lotus budou vždy základem pro zapojení jezdců a jejich potěšení,“ tvrdí Popham.

V rámci tohoto plánu automobilka počítá s výrazným nárůstem prodejů, i díky rozšíření nabídky o nové modely. Loni firma postavila 1.700 automobilů, domovská továrna v Hethelu je však při práci na jednu směnu schopna vyrobit přes 5.000 aut ročně. Cílem je rozšíření produkce na dvousměnný provoz, což by znamenalo výrobu 10.000 automobilů za rok. Tím by Lotus překonal dnešní prodeje Lamborghini i Ferrari.

Popham věří, že Lotus je schopný dosáhnout takových čísel a klidně i překonat. Dokonce neváhá říct, že by se závod v Hethelu mohl klidně rozšířit, případně by výroba některých modelů mohla probíhat jinde. V této souvislosti se hovoří o výrobě připraveného SUV v Číně, v novém závodě mateřského Geely ve městě Wu-chan.

„Je důležité říci, že pokud budeme vyrábět naše auta na různých místech, neovlivní to DNA naší firmy. Nebudeme stavět nic, pokud to nebude profitabilní a nebude si to moci říkat pravý Lotus,“ slibuje šéf automobilky, který ve funkci působí od října 2018.

Lotus už jednou takhle ambiciózní plán měl, v roce 2010 pod vedením tehdejšího šéfa Dannyho Bahara na tehdejším pařížském autosalonu představil celou záplavu konceptů, které měly naznačit podobu chystaných modelů pro následujících pět let. Jenže rychle se ukázalo, že na nic takového firma nemá peníze, a tak od cílů musela opustit a Bahara vyhodila. Dnes však má Lotus tučné finanční zdroje díky Geely, a tak by její plány mohly konečně vyjít. Uvidíme už v následujících letech...

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

26. 12. 2019 11:48
Pop culture guru. Proud travel geek. Twitter specialist. Tro
The kissing seemed to turn feverish, and hands moved in a flurry of activity, my basic instincts took over. Sure, I had read about sex in books many times, and the principle of it, I figured I knew quite well - https://bestpornlist.pro/…porn-tube-sites/ . All my study was going to pay off now. This was the first time I was going to experience this, and they did say in the books that it was easier if it was spontaneous, and this, if nothing else, was spontaneous. His lips moved down my neck in a flurry of kisses, tasting, licking and even biting. Moaning, I moved my head back to give him better access as he continued. His kisses seemed to go straight through me, and I felt a heat collecting somewhere deep within me.