Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evija oficiálně: Nový hypersport chce být nejvýkonnější sériové auto světa, díky elektřině

David Bureš David Bureš 17. 7. 2019
32
3
Zobrazit náhledy (32)
Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija

Britská automobilka z Hethelu postaví jen 130 exemplářů hypersportu Evija. Výroba započne v roce 2020.

Lotus vstupuje do nové éry, která má konečně znamenat konec jeho finančním problémům. V roce 2017 koupilo kontrolní podíl v automobilce čínské Geely, vlastník třeba též Volva, které díky finanční injekci chce britskou značku opět rozvinout. Teď je tady první výsledek prací, vůbec první hypersport v historii slavného výrobce, Lotus Evija.

A britská značka vstupuje do nové éry opravdu velkolepým způsobem. Evija chce být totiž nejvýkonnějším sériovým automobilem na světě, a to díky projektovanému výkonu 2.000 koní (1.471 kW)! Točivý moment má činit 1.700 N.m. Tyto parametry umožní zrychlit autu z 0-100 km/h za méně než tři sekundy a překonat maximální rychlost 320 km/h. Na třístovce přitom Evija má být do devíti sekund!

360p720p1080p

Výkon jak z jiného světa má zajistit čtveřice elektromotorů, vyvinutých ve spolupráci s Williams Advanced Engineering, které čerpají energii z baterií umístěných hned za zády posádky. Kapacita baterií činí 70 kWh, má postačit na dojezd 400 kilometrů, podle metodiky WLTP. Díky rychlonabíjení půjde baterie nabít za pouhých 18 minut.

Lotus ale nezapomíná ani na motto svého zakladatele Colina Chapmana, že s vysokým výkonem jste rychlí na rovině, ale s lehkou váhou všude. Evija tak má vážit 1.680 kilogramů, díky čemuž chce být nejlehčím hypersportem s elektrickým pohonem na světě. Na poměry elektromobilů slušnou váhu zajišťuje superlehký monokok z karbonových vláken. Ten bude dodávat italský specialista na kompozitové materiály, firma CPC.

Specialitou je také design nové vlajkové lodi Lotusu, která předchází modernizovaným modelům Elise, Exige a Evora, jež se zanedlouho představí. Automobilka hovoří o novém designérském jazyku, navrženým týmem Russella Carra, který chce být především funkční. Originálním prvkem 4.459 mm dlouhého hypersportu je dramatický Venturiho tunel v zadních čtvrtinách auta, orámovaný vzadu koncovými světly. Nechybí aktivní aerodynamické prvky, auto naopak postrádá klasická vnější zpětná zrcátka – pro co nejlepší aerodynamiku je nahradily kamery.

Vnitřek se inspiroval závodními auty, ať už co se týče skořepinových sedadel s příplatkovými čtyřbodovými pásy, tak multifunkčního volantu. Stropní konzole s tlačítky na zavírání dveří je zase odkazem na Esprit Turbo. Kabina je přístupná k nebi otevíranými dveřmi, což je v případě vozů Lotus také novinka.

„Lotus Evija je auto jako žádné jiné. Na globální automobilové scéně oživí naší značku v srdcích a myslích fanoušků sportovních aut. Také připraví cestu pro další vizionářské modely. Evija je Lotus každým coulem, byl vyvinut s neochvějnou vášní posouvat hranice, zkoumat nové způsoby myšlení a aplikovat průlomovou techniku,“ říká o novince generální ředitel Lotusu Phil Popham.

Lotus Evija se začne v továrně v Hethelu vyrábět v roce 2020. Produkce bude limitována na 130 kusů, což odkazuje na interní označení automobilu Typ 130. Zákazníci za vůz zaplatí 1,7 milionu liber bez daně, což je v přepočtu přes 48 milionů korun. Zájemci o vůz každopádně musejí složit zálohu ve výši 250.000 liber (sedm milionů korun). Eviju je možné objednávat prostřednictvím webových stránek Lotusu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Zklamání roku
| 18. 7. 2019
mají Evoru, ale je fakt, že nástupce Espritu by to chtělo jako sůl.....
Avatar - Hammunasakra
Re: Zklamání roku
| 17. 7. 2019
Protože Colin Chapman zemřel? Protože už někdy před 30ti lety tu upadající firmu koupil GM a ten to se zámořskejma automobilkama jak víme = fakt neumí? Protože ten jí po pár letech prodal italskýmu soukromníkovi = kterej to snad myslel dobře = ale dělal blbě a musel to dál přeprodat? A Lotus tak skončil v Malajsii? A od nich to koupil relativně nedávno = číňan?

Ten jak vidno má na investice = uvidíme co to přinese v reálu
Avatar - CountachSV
Zklamání roku
| 17. 7. 2019
Od Lotusu bych, jako fanoušek, spíše uvítal rozšíření modelové řady o nástupce slavného a krásného Esprit ( https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg ), než další hyperhybridu, co v červeném laku může rovnou na sraz do Maranella ( https://photos7.motorcar.com/…64852-2-1024.jpg )

Pak nemá Lotus dlouho dlouho nic a na konci, támhle vzadu je ošklivej a malej hmyzí Elise 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku